نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شد

زومیت/ در آخرین فهرست تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واردات، از کد تعرفه برای ثبت سفارش بازرگانی گوشی‌های موبایل خبری نیست.
 
فهرست جدیدی از تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واحدهای تولیدی منتشر شده است که بررسی آن نشان می‌دهد کد تعرفه برای ثبت سفارش گوشی‌های تلفن‌همراه از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی حذف شده است.

خبرگزاری تسنیم با انتشار این خبر نوشته است: «باتوجه‌به این اطلاعیه‌ی جدید سامانه‌ی جامع تجارت، این احتمال وجود دارد که امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه با محدودیت‌هایی مواجه شده باشد، در‌حقیقت به این دلیل که کد تعرفه جزو موارد مجاز بازرگانی شناخته نشده است و طبق جدول فهرست مجاز ثبت سفارش واردات موبایل کامل از طریق واحدهای تولیدی انجام می‌شود.»

بر‌اساس فهرست منتشرشده از کالاهای مجاز برای ثبت سفارش واردات واحدهای تجاری تلفن‌همراه هوشمند با کد تعرفه‌ی ۸۵۱۷۱۳۹۰ در قسمت تعرفه‌های مجاز ثبت سفارش واحدهای تولیدی دیده می‌شود. این در حالی است که پیش‌از‌این کد تعرفه ثبت سفارش این کالا در بخش بازرگانی وجود داشت.

 تسنیم
پیش‌از‌این هم سابقه داشته است فهرستی از کالاهای بازرگانی که به ثبت سفارش مجاز هستند، منتشر و در‌ادامه فهرست اصلاح شود و تغییر کند؛ اما تابه‌امروز پس از انتشار این فهرست شاهد انتشار اصلاحیه و به‌وجود‌آمدن تغییری در فهرست اعلام‌شده نبوده‌ایم.

با اینکه تسنیم به‌نقل از منبعی آگاه نوشته است که احتمال دارد این فهرست در هفته‌ی آتی اصلاح شود، پیش‌از‌این هم واردکنندگان موبایل خبر داده بودند که چند ماهی است برای واردات گوشی‌های موبایل ارز به واردکنندگان تخصیص پیدا نکرده است.

تخصیص‌نیافتن ارز برای واردات گوشی موبایل یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت گوشی‌های موجود در بازار می‌شود. در یک ماه اخیر نیز، افزایش قیمت در بازار موبایل کشور را شاهد بوده‌ایم؛ البته این گرانی به‌جز تخصیص‌نیافتن ارز برای واردات این کالا دلیل دیگری هم داشت: افزایش تعرفه‌ی واردات گوشی‌های مسافری.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره