نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

داستان Call of Duty Black Ops 6؛ از صدام حسین تا سربازهای یاغی

منبع
زومجي
بروزرسانی

زومجی/ از صدام حسین تا شخصیت‌های آشنا و جدید بلک آپس که مسیر یاغی شدن را انتخاب کرده‌اند. در این ویدیو نگاهی خواهیم داشت به اطلاعاتی که از داستان کال آو دیوتی: بلک آپس ۶ می‌دانیم.
  
نسخه سال گذشته مجموعه کال آو دیوتی یا همان مدرن وارفر ۳، از خیلی جنبه‌ها ناامیدی بزرگی برای طرفداران بخش کمپین این مجموعه بود. داستان بازی جدا از مشکلاتی مثل کوتاه بودن، در خلق یک تجربه هیجان‌انگیز و روایت داستانی پرجزییات، یعنی همان چیزی که در نسخه‌های موفق مجموعه شاهدش بودیم، ناامید‌کننده ظاهر شد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که امسال استودیو‌های تری‌آرک و Raven تلاش زیادی می‌کنند تا در بلک آپس ۶ بتوانند بخش کمپین شایسته‌ای ارائه دهند؛ مخصوصا که نسخه‌های بلک آپس کال آو دیوتی، معمولا از این حیث تجربه‌های موفقی بوده‌اند. پس لطفا ابتدا ویدیو را تماشا کنید تا بعد هم در قالب متن به مرور اطلاعات داستان بازی بپردازیم.

داستان بلک آپس ۶ از اوایل دهه ۹۰ میلادی شروع می‌شود. اتفاق‌های بازی دنباله مستقیمی برای نسخه Cold War به‌حساب می‌آیند و اشاره‌هایی هم به فلش‌بک‌های نسخه بلک آپس ۲ می‌شود که در دهه ۸۰ میلادی جریان داشتند. سازنده‌ها برای روایت داستان بلک آپس ۶، سراغ برخی از اتفاق‌های واقعی تاریخ رفته‌اند و البته که آن‌ها را به سبک خودشان تبدیل به روایت داستانی با حضور شخصیت‌های مختلف خواهند کرد. 

در آغاز بازی، دنیا در هرج و مرج کامل است. حوادث مختلفی دنیا را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ دیوار برلین سقوط کرده است و جنگ سرد و دوران خفقان‌آور آن، به پایان راه رسیده‌اند. همین اتفاق‌ها کافی است تا عظمت پوشالی شوروی شروع به فروپاشی کند و در چنین شرایطی، آمریکا عملا تنها ابرقدرت نظامی واقعی به‌نظر می‌رسد. ولی اتفاقی در خاورمیانه، سرتیتر تمام اخبار و رسانه‌های جهان را به خود اختصاص می‌دهد: عراق به رهبری صدام حسین، پس از اختلاف‌هایی که با کشور کویت پیدا می‌کند، حمله نظامی وحشیانه و همه جانبه‌ای علیه این کشور تدارک می‌بیند و در مدت کوتاهی آن را تصرف می‌کند. این نبرد با اسم «جنگ خلیج» معروف است و در آن چندین کشور به رهبری آمریکا، نیروهای خود را به خاورمیانه اعزام کردند تا کویت را آزاد کنند و به این جنگ پایان بدهند. 



ابتدا شایعه شده بود که نسخه جدید کال آو دیوتی قرار است Gulf War به معنی همان جنگ خلیج نام داشته باشد ولی پس از رونمایی رسمی از بازی، مشخص شد که نام بازی بلک آپس ۶ است ولی جنگ خلیج اهمیت زیادی در آن خواهد داشت. در حین درگیری آمریکا با عراق در خاورمیانه، اوضاع داخلی این کشور هم چندان تعریفی ندارد. بی‌اعتمادی به دولت همه‌جا مشهود است و می‌توان نشانه‌های آن را از رسانه‌ها گرفته تا موسیقی و حتی رفتار مردم به‌وضوح دید. در چنین شرایطی، شخصیت‌های اصلی بازی هم هرکدام درگیری‌های خاص خودشان را دارند. 

یکی از این شخصیت‌ها، چهره‌ای آشنا و محبوب یعنی فرانک وودز است. پس از بلایی که رائول منندز سر وودز در نسخه‌های قبلی بلک آپس آورد، این کهنه‌سرباز توان جنگیدن در میدان‌های نبرد را از دست داده است و روی صندلی چرخدار او را می‌بینیم. به همین دلیل هم شغل جدیدی در CIA به وودز پیشنهاد شده است که البته چندان هم با خصوصیات رفتاری او سازگار نیست. در نبود وودز، شخصیت جدیدی به اسم تروی مارشال به‌نوعی نقش او را در میدان نبرد برعهده گرفته است که البته همکاری نزدیکی هم با خود وودز دارد. مارشال یک رهبر بالقوه است و توانایی‌های زیادی در میدان نبرد دارد. البته این شخصیت کمی هم کله‌شق است که خب این اخلاقش بی‌شباهت به خود وودز نیست!



مغز متفکر عملیات مختلف نظامی بازی هم شخصیت جدید دیگری به اسم جین هارو است. جین نقش هماهنگ‌کننده عملیات را در CIA برعهده دارد و مشکل از جایی شروع می‌شود که عملیاتی، مطابق انتظار پیش نمی‌رود و تبدیل به یک افتضاح کامل می‌شود. در اثر همین اتفاق، هم وودز و هم مارشال از خدمت تعلیق می‌شوند و از آنجایی که اوضاع جهان بدتر از چیزی است که این دو بیخیال نبرد شوند، تصمیم می‌گیرند مسیر یاغی بودن را انتخاب کنند و گروهی مخفیانه تشکیل دهند. 

دو شخصیت اصلی بازی تصمیم‌ می‌گیرند به همدیگر اعتماد کنند و با ساخت تیمی از نیروهای متخصص، وارد جنگ شوند. اینجای داستان دو شخصیت جدید دیگر هم به تیم اضافه می‌شوند؛ اولی کاراکتری به اسم فلیکس نیومن که متخصص کارهای فنی است و دومی هم یک قاتل خونسرد به اسم سواتی دوماس. اما هنوز کار ما با شخصیت‌های بازی تمام نشده است؛ یک چهره آشنای دیگر هم نقش خیلی مهمی در بخش داستانی بلک آپس ۶ دارد و او کسی نیست جز راسل آدلر؛ شخصیت مرموزی که بی‌شک یکی از جذاب‌ترین کاراکترهای کال آو دیوتی به‌حساب می‌آید و در نسخه جدید هم هنوز هیچ‌کس انگیزه واقعی او را نمی‌داند و سازنده‌ها او را فعلا به‌عنوان یک شخصیت مرموز معرفی کرده‌اند.



شخصیت‌های مختلف بلک آپس ۶ برای اینکه بتوانند یک جا جمع شوند و برای مأموریت‌ها برنامه‌ریزی کنند، نیاز به یک مقر و خانه امن هم دارند. برای این کار آن‌ها سراغ عمارتی قدیمی می‌روند که روی یک صخره قرار گرفته است. خود این عمارت داستان جالبی دارد و بین دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی، متعلق به KGB بوده است. برای آن‌هایی که شاید اطلاع نداشته باشند، کا‌ گ ب اسم سرویس اطلاعاتی شوروی بود که کارهای محرمانه‌ای از جاسوسی گرفته تا سرکوب مخالفین داخلی را انجام می‌داد. خانه امن گروه تقریبا ۳۰ سال قبل از رسیدن اعضا، توسط KGB تخلیه شده ولی اینطور که از شواهد پیداست، هنوز هم با گشتن در گوشه و کنار آن،‌ می‌شود اطلاعات هیجان‌انگیزی از گذشته‌اش پیدا کرد.

به‌گفته سازنده‌ها، بلک آپس ۶ قرار است مأموریت‌های متنوعی ارائه دهد که در خیلی از آن‌ها، آزادی‌عمل و ارزش تکرار نقش پررنگی دارند. با شخصیت‌های اصلی بازی که آشنا شدیم و در سمت مقابل هم می‌دانیم که صدام حسین یکی از آنتاگونیست‌ها به‌حساب می‌آید و البته چون با یک بلک آپس طرف هستیم، انتظار می‌رود که صدام تنها شخصیت منفی بازی هم نباشد. برای رویارویی با این شخصیت‌ها، مأموریت‌های مختلفی طراحی شده‌اند؛ از یک نبرد خیلی بزرگ در صحرایی از عراق گرفته که یک جنگ تمام‌عیار و در مقیاس بزرگ است تا ماموریتی که در آن باید وارد سیستم فاضلاب زیر یک کازینو در جنوب اروپا شویم.



انواع و اقسام تجهیزات متعلق به دهه ۹۰ میلادی برای بازی در نظر گرفته شده‌اند و کنار جنگیدن با سلاح‌های مختلف که به‌لطف فرمول موفق گان‌پلی کال آو دیوتی در سال‌های اخیر احتمالا کم و کسری نخواهد داشت، مکانیک‌هایی مثل شکستن قفل، هک کردن کامپیوترها و موارد پازل‌گونه دیگر را هم در بازی داریم. این وسط، نکته جذاب این است که خیلی وقت‌ها خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید مأموریت را چطوری انجام دهید؛ مثلا اگر طرفدار اکشن و کشت و کشتار هستید، می‌توانید بی‌خیال همه پیچیدگی‌های دیگر شوید و به دل دشمن بزنید یا اینکه اگر عاشق مخفی‌کاری هستید، بازی این امکان را فراهم می‌کند تا بعضی از مأموریت‌ها را بی‌سروصدا و مثل یک جاسوس حرفه‌ای با استفاده از تجهیزات مختلفی که دارید، تموم کنید.

به هر حال و باتوجه‌به چیزی که تا الان از بخش داستانی بلک آپس ۶ ارائه شده است، می‌توان گفت که سازنده‌های بازی سعی زیادی دارند تا ثابت کنند که هنوز هم می‌شود از کمپین کال آو دیوتی لذت برد و یک داستان پرجزییات را کنار گیم‌پلی جذاب تجربه کرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ایده‌ها درنهایت چقدر عملی می‌شوند و تجربه موفقی را رقم بزنند. شما هم نظر خود را در این مورد با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم