نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. مهم
موبایل و بازی

اختلال ویندوز جهان را بهم ریخت؛ مایکروسافت: در حال تلاش برای رفع مشکل هستیم

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
اختلال ویندوز جهان را بهم ریخت؛ مایکروسافت: در حال تلاش برای رفع مشکل هستیم

آخرین خبر/ گزارش اختلال‌های کامپیوتری از سراسر جهان می‌رسد. قطعی سیستم‌های کامپیوتری در سراسر جهان بر خطوط هوایی، رسانه‌ها و بانک‌ها تاثیر گذاشته است. بسیاری از پروازها متوقف شده است.

علت هنوز مشخص نیست اما مایکروسافت می‌گوید اقداماتی انجام داده که این تاثیر این اختلال را کمتر کند. در آمریکا هواپیمایی‌های بزرگی چون دلتا و یونایتد پروازهایشان را متوقف کرده‌اند.


حرکت قطارها در بریتانیا مختل شده و شبکه تلویزیونی اسکای می‌گوید قادر به پخش زنده نیست. در استرالیا هم کار فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و رسانه‌ها مختل شده است.
در پی اختلالات سایبری جهانی، فعالیت خطوط هوایی، بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و بورس لندن در روز جمعه مختل شد. 

ایلان ماسک نیز این اختلال را در صفحهکاربری خود در شبکه ایکس منتشر و با آن شوخی کرده است.

با اختلال گسترده در سیستم‌های مایکروسافت، فرودگاه‌های هندی برگه پرواز را به صورت دستی صادر می‌کنند. همچنین پروازها در فرودگاه دبی نیز با مشکل مواجه شده است.

اولین اشکالات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا دیده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله آزور و ۳۶۵ بود. خطوط هوایی فرونتیر که در دنور مستقر است، پروازها را به مدت بیش از دو ساعت متوقف کرد و مشکلات مربوط به خدمات آنلاین مایکروسافت را مقصر خواند. این شرکت هواپیمایی توقف پروازهای سراسری را لغو کرد و روند از سرگیری پروازها را از ساعت ۱۱ شب به وقت نیویورک آغاز کرد.

طبق گزارش رویترز، خطوط هوایی بزرگ آمریکا روز جمعه با اشاره به مشکلات ارتباطی، زمین گیر شدند. همزمان، شرکتهای رسانه ای، بانک‌ها و شرکتهای مخابراتی در سراسر جهان، اختلال فعالیتهای خود را گزارش کردند.

کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد که فعالیت‌های کامپیوتری‌اش تحت تاثیر قرار گرفته است. اما به گزارش رویترز این کمیته می‌گوید تنها یک هفته مانده به آغاز بازی‌ها، اقدامات احتیاطی در نظر گرفته است.


فروشگاه‌های زنجیره‌ای موریسونز در انگلیس دچار مشکل شدند. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای موریسونز در انگلیس اعلام کرده است که در پرداخت‌هایش دچار مشکلاتی شده است. این شرکت می‌گوید در پی رفع مشکل است.

در پی این اتفاق موج پست های مرتبط در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است. یک کاربر توییتر با به اشتراک گزاشتن پستی اعلام کرده است:

از اینکه اختلال مایکروسافت روی محل کار من تاثیر نگذاشته است، خشمگینم

جدیدترین اختلالات درست پس از آن رخ داد که مایکروسافت اعلام کرد که قطعی سرویس ابری آزور را حل کرده است. صفحات وضعیت این شرکت قبلا نشان داده بود که آزور و مایکروسافت ۳۶۵ برای چندین ساعت با مشکل مواجه شده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از سخنگویان مایکروسافت اعلام کرد این شرکت در حال بررسی اشکالات فنی و مشکلات گزارش شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم