نماد آخرین خبر

OpenAI احتمالاً با برودکام برای توسعه تراشه‌ هوش مصنوعی مذاکره کرده است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
OpenAI احتمالاً با برودکام برای توسعه تراشه‌ هوش مصنوعی مذاکره کرده است

دیجیاتو/ OpenAI ظاهراً برای کاهش اتکا بر انویدیا، با شرکت برودکام درباره توسعه یک تراشه جدید مذاکره می‌کند.

OpenAI ظاهراً با تولیدکنندگان تراشه ازجمله شرکت برودکام درباره توسعه تراشه جدیدی مذاکره کرده است. این شرکت هوش مصنوعی می‌خواهد اتکایش به انویدیا را کاهش دهد و زنجیره تأمینش را تقویت کند؛ به همین منظور تاکنون با شرکت‌های مختلف توسعه‌دهنده تراشه مذاکره کرده است.

براساس گزارش The Information، شرکت OpenAI درحال گفتگوهای مداوم با سازندگان تراشه و سهامداران دولتی درباره افزایش دسترسی به زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه گسترده‌تر هوش مصنوعی است. یکی از بخش‌هایی که این شرکت بر آن متمرکز شده، همکاری با طراحان مطرح تراشه و سازندگان و توسعه‌دهندگان این صنعت است. به گفته منبعی آگاه، این شرکت با برودکام درباره توسعه تراشه هوش مصنوعی گفتگو کرده اما مذاکره این دو شرکت ظاهراً در مراحل اولیه است.

همکاری OpenAI و برودکام برای توسعه تراشه هوش مصنوعی

نیمه‌رساناهای قدرتمند از مهم‌ترین کالاها برای شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی هستند. OpenAI، مایکروسافت و رقبای اصلی آن‌ها، مانند انتروپیک و گوگل، برای آموزش و اجرای مدل‌های خود به پردازشگرهای گرافیکی پیشرفته انویدیا وابسته‌اند. چند وقت اخیر «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، نیز برای تقویت زنجیره تأمین شرکتش با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تراشه‌، مانند TSMC، مذاکره کرده است. اکنون شاید برودکام نیز با OpenAI همکاری کند.

اگرچه بعید به نظر می‌رسد OpenAI در کوتاه‌مدت بتواند با مهارت‌های چندین‌ساله انویدیا در توسعه تراشه رقابت کند، این شرکت هوش مصنوعی راه‌های مختلف رسیدن به خودکفایی در توسعه هوش جامع مصنوعی را بررسی می‌کند، نوعی از فناوری که می‌تواند در طیف وسیعی از عملکردهای شناختی از انسان‌ نیز بهتر عمل کند.

باوجود حمایت 13 میلیارد دلاری مایکروسافت از OpenAI، ظاهراً این شرکت برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌اش به حمایت مالی شرکت‌های دیگر نیز نیاز دارد تا برنامه‌هایش را به ثمر برساند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره