نماد آخرین خبر

شیائومی: فیبرکربن مقاومت گوشی تاشدنی میکس فولد ۴ را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده است

منبع
زوميت
بروزرسانی
شیائومی: فیبرکربن مقاومت گوشی تاشدنی میکس فولد ۴ را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده است

زومیت/ بخش‌هایی از بدنه‌ی شیائومی میکس فولد ۴ از فیبرکربن ساخته شده و مقاومت آن را درمقایسه‌با نسل قبل افزایش چشمگیری داده است.
 
طبق ادعای شیائومی، مقاومت گوشی تاشدنی میکس فولد ۴ دربرابر ضربات درمقایسه‌با نسل قبلی آن تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. این دستگاه فقط ۲۲۶ گرم وزن دارد و ضخامتش در حالت باز ۴٫۵۹ میلی‌متر و در حالت بسته ۹٫۴۷ میلی‌متر است که آن را به یکی از گوشی‌های تاشو سبک‌ و باریک‌ جهان تبدیل می‌کند. برای درک بهتر این موضوع، بد نیست بدانید ضخامت گوشی تاشدنی آنر مجیک V3 در حالت باز ۴٫۳۵ میلی‌متر و در حالت بسته ۹٫۲ میلی‌متر است.

میکس فولد ۴ اولین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که در بدنه‌ی آن از فیبرکربن استفاده شده است. گفته می‌شود استفاده از فیبرکربن در قسمت لولا، لبه‌های نمایشگر، محفظه‌ی باتری و بخش میانی بدنه باعث شده است تا مقاومت این دستگاه دربرابر ضربه درمقایسه‌با میکس فولد ۳ حدود ۳۰۰ درصد افزایش یابد.


Xiaomi

طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی شیائومی، استحکام کششی فیبرکربن استفاده‌شده در میکس فولد ۴ شیائومی به ۵٬۵۰۰ مگاپاسکال می‌رسد. برای درک بهتر باید اشاره کنیم این عدد ۱۳ برابر آلیاژ آلومینیوم 6M42 و ۲۵ برابر آلیاژ آلومینیوم معمولی است. ازجمله مزایای دیگر فیبرکربن می‌توان به وزن بسیار سبک آن اشاره کرد که به‌نظر می‌رسد این ویژگی یکی از دلایل اصلی کاهش ۲۹ گرمی وزن گوشی شیائومی درمقایسه‌با نسل قبلی آن باشد.

نمایشگر اصلی ۷٫۹۸ اینچی میکس فولد ۴ از نوع LTPO AMOLED است و وضوح ۲۲۲۴ در ۲۴۸۸ پیکسل را ارائه می‌دهد و حداکثر روشنایی آن به ۳٬۰۰۰ نیت می‌رسد. نمایشگر ۶٫۵۶ اینچی بیرونی دستگاه نیز از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل و نسبت‌ تصویر ۲۱:۹ و حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت بهره می‌برد.

میکس فولد ۴ از رابط‌ کاربری HyperOS مبتنی‌بر اندروید ۱۴ و تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. این دستگاه حداکثر با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. قیمت گوشی مذکور در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۱٬۲۳۷ دلار است و قوی‌ترین مدل آن با برچسب ۱٬۵۱۳ دلار فروخته می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم