نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

زیردریایی‌های چین ماهواره استارلینک را از کار می‌اندازند

منبع
مهر
بروزرسانی
زیردریایی‌های چین ماهواره استارلینک را از کار می‌اندازند

مهر/ طبق پژوهش محققان ارتش آزادی بخش خلق (PLA)چین، زیردریایی های این کشور به لیزر مجهز می شوند و احتمالا بتوانند ماهواره های استارلینک شرکت اسپیس ایکس را از کار بیندازند.

به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، در این تحقیق زیردریایی با یک اسلحه لیزری وضعیت جامد کلاس مگاوات می تواند در حالی که یک دکل نوری الکترونیکی جمع شونده را برای شلیک به ماهواره ها بالا می برد، در زیر آب بماند.

زیردریایی های مجهز به اسلحه های لیزری می توانند قابلیت های دفاعی و طیف ماموریت ها را گسترش دهند.

به گفته وانگ دن پروفسور Naval Submarine Academy، یک نوع زیردریایی جنگی مجهز به لیزر را احتمالا بتوان به طور انبوه تولید کرد و در اقیانوس های مختلف برای مقابله با تهدیدهای نظامی علیه چین به کار گرفت. این کانسپت به طور دقیق در تحقیقی در ماه گذشته ارائه شده است.

چالش اصلی ماموریت های ضدماهواره ای نه تنها هدف گرفتن این ابزارها بلکه مخفی کردن تسلیحات است. وانگ و همکارانش اشاره کردند هرچند موشک های زمین به هوا در حال حاضر روش اصلی مقابله با ماهواره ها هستند اما این روش چالش های زیادی دارد.

پرتاب موشک به طور معمول انبوهی از دود ایجاد می کند که ممکن است مکان حمله کننده را آشکار کند و در نتیجه آن را در معرض دشمن قرار می دهد.

محققان چینی درپژ وهش خود توضیح داده اند ماهواره هایی مانند شبکه استارلینک زیاد و کوچک هستند و یک شبکه بسیار مقاوم را به وجود می آورند از این رو حتی اگر ماهواره های زیادی از بین بروند، به سرعت جایگزین می شوند، بنابراین استفاده از موشک برای چنین ماهواره هایی بسیار ناکارآمد است.

در این سند دستوراتی مرحله به مرحله و پیچیده برای هدف گرفتن ماهواره های مشابه استارلینک از دریا ارائه شده است. طبق دستور العمل نخست یک یا ۲ زیردریایی مجهز به تسلیحات لیزری به منطقه عملیاتی اعزام می شوند. آنها وارد منطقه هدف شده و منتظر می مانند تا ماهواره ها وارد منطقه حمله شوند. زمانبندی برای بالا بردن اسلحه لیزری براساس سوابق حرکت ماهواره انجام می شود.

علاوه بر آن هنگامیکه ماهواره وارد منطقه عملیاتی می شود یک اسلحه لیزری بلند می شود. به دلیل محدودیت های دستگاه های ردیابی زیردریایی به پشتیبانی نیروهای دیگر نیاز است تا موقعیت ماهواره برای حمله مشخص شود. هنگامیکه حمله تکمیل شد، زیردریایی به زیر آب می رود و منتظر ماموریت بعدی می شود یا به بندرگاه خود باز می گردد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم