نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

رابط کاربری One UI 7.0 سامسونگ به‌شدت از iOS 18 الهام خواهد گرفت

منبع
تکفارس
بروزرسانی
رابط کاربری One UI 7.0 سامسونگ به‌شدت از iOS 18 الهام خواهد گرفت

تکفارس/ طبق افشاگری جدید، رابط کاربری One UI 7.0 که تاچند ماه دیگر منتشر خواهد شد احتمالاً الهام گرفته از iOS 18 خواهد بود.

تنها چند ماه تا انتشار رسمی نسخه بتا One UI 7.0 که مبتنی بر اندروید ۱۵ است باقی مانده است و تا به حال اطلاعات کمی در مورد این نسخه بزرگ رابط کاربری سامسونگ منتشر شده است. اما به تازگی یک افشای جدید درز کرده است مبنی بر این که One UI 7.0 به شدت از iOS 18 اپل و حتی HyperOS شیائومی الهام گرفته است.

پیش از این، گزارش شده بود One UI 7.0 دو قابلیت جدید App Lock (قفل برنامه) و کشوی برنامه عمودی را فعال خواهد کرد. اکنون، طبق شایعه‌ جدیدی که پخش شده است بسیاری از المان‌های طراحی رابط کاربری در One UI 7.0 از iOS 18 و HyperOS شیائومی الهام گرفته‌اند. آیکون‌های نسخه بعدی One UI گردتر بوده و ظاهر سه بعدی شبیه به macOS و visionOS دارد.

پنل Quick Panel در One UI 7.0 نیز شباهت زیادی به همان پنل در iOS 18 خواهد داشت. آیکون‌های Quick Panel به شکل دایره‌ای بوده و قابلیت مرتب سازی را دارد. طبق افشاگری امروز، آیکون برنامه گالری دارای پس‌زمینه سفید و گل رنگین‌کمانی مشابه iOS می‌باشد. ویجت‌های صفحه قفل نیز باز طراحی شده‌اند و شکل‌های گردتری به خود گرفته‌اند.

ظاهرا سامسونگ پنل نوتیفیکیشن‌ها را به طراحی دو صفحه‌ای تغییر داده است. سمت چپ مربوط به اعلان‌ها می‌باشد و سمت راست دارای تنظیمات سریع است. با این وجود، همانند HyperOS، می‌توانید به سرعت بین صفحه اعلان‌ها و صفحه تغییر تنظیمات سریع با کشیدن انگشت به چپ و راست جابه‌جا شوید.

طبق این گزارش، طراحی رابط کاربری برنامه دوربین نیز با تغییرات اساسی روبرو شده است. تنظیمات سریع دوربین در حالت عمودی در بالا قرار دارند و به پایین در کنار حالت‌های دوربین منتقل شده‌اند. همچنین یک میانبر برای مشاهده و گسترش گزینه‌های تنظیمات سریع وجود دارد.

سامسونگ ممکن است نسخه بتا One UI 7.0 را در سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه کند. احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ SDC 2024 جزئیات بیشتری از این رابط کاربری منتشر شود. رویداد SDC 2024 در ۳ اکتبر ۲۰۲۴ در مرکز کنوانسیون سن خوزه در سن خوزه کالیفرنیا برگزار خواهد شد. این شرکت احتمالاً نسخه پایدار One UI 7.0 را تا قبل از پایان سال جاری میلادی برای اکثرگوشی‌ها و تبلت‌های سازگار عرضه کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره