نماد آخرین خبر

بخش موبایل استودیوی سازنده‌ی مورتال کامبت و اینجاستیس تعطیل شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
بخش موبایل استودیوی سازنده‌ی مورتال کامبت و اینجاستیس تعطیل شد

دیجی کالا/ استودیوی NetherRealm؛ توسعه‌دهنده سری بازی‌های مورتال کامبت به تازگی بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرده است. گفته می‌شود افرادی که در تیم توسعه بازی‌های موبایلی این استودیو مشغول به کار بوده‌اند بیشتر از هر بخش دیگری تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و از کار بیکار شده‌اند.

این اخبار برای اولین بار پس از پستی که تونی لازارا (Tony Lazzara)؛ تحلیل‌گر تضمین کیفیت استودیوی ندررلم در لینکدین قرار داد منتشر شد. لازارا نوشت: «متاسفانه دیروز بخش موبایل استودیوی ندررلم تعطیل شد. بسیاری از افراد بااستعداد بیکار شدند. ما خدمات زنده روی عناوین متعددی مانند مورتال کامبت موبایلی (Mortal Kombat Mobile)، اینجاستس ۲ (Injustice 2) و مورتال کامبت آنسلات (Mortal Kombat Onslaught) داشتیم». لازارا در ادامه بیان کرد که خود او هم تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار گرفته و از تیم اخراج شده است.

به دنبال پست لازارا، تعدادی دیگر از کارکنان استودیوی NetherRealm نیز تایید کردند که اتفاق مشابهی برای‌شان رخ داده و اکنون شغل‌شان را از دست داده‌اند. الیزابت رامیرز (Elizabeth Ramirez) نوشت: «اعلام این موضوع که بعد از حدود ۱۰ سال کار در استودیوی ندررلم از آن‌جا اخراج شده‌ام، ناراحتم می‌کند. من به عنوان انیماتور بازی یا فیلم، به دنبال فرصت‌های شغلی جدیدی هستم».

آنتونیو دی فرانچسکو (Antonio De Francesco)؛ مهندس نرم‌افزار استودیو هم به جمع افرادی که بیکار شده بودند پیوست و نوشت: «از به اشتراک گذاشتن اینکه دنبال نقش و شغل جدیدی هستم ناراحتم و از حمایت‌تان بسیار سپاس‌گذارم».

استودیوی ندررلم فعلا به طور علنی در رابطه با اخراج گسترده کارکنان هیچ اظهار نظری نکرده است. بنابراین هنوز به طور رسمی تایید نشده که چه تعداد کارمند در این استودیو شغل‌شان را از دست داده‌اند. با این وجود رسانه اینسایدر گیمینگ (Insider-Gaming) ادعا دارد که حداقل ۵۰ نفر از کارکنان تحت تاثیر تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند.

جالب است بدانید در ماه فوریه بود که کمپانی مادر NetherRealm یعنی برادران وارنر دیسکاوری اعلام کرد که در حال آماده شدن برای یک سال سخت است. چرا که بازی Suicide Squad: Kill the Justice League نتوانسته بود انتظارات آن‌ها را از حیث فروش و جذب بازیکن برآورده کند. از همین رو این کمپانی در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند خود را اخراج کرد و به‌نظر می‌رسد تعطیل شدن بخش موبایل استودیوی ندررلم هم بخشی از این موضوع باشد.

سال ۲۰۲۴ همچنان سال ویرانگر و افتضاحی برای بازی‌سازان و کارکنان صنعت بازی است. تا این لحظه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند. در مقایسه، از ابتدا تا انتهای سال گذشته میلادی، این رقم چیزی حدود ۱۰۵۰۰ تخمین زده شده بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم