نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل سد راه نفوذ ابزار اسراییلی به آیفون‌ شد

منبع
مهر
بروزرسانی
اپل سد راه نفوذ ابزار اسراییلی به آیفون‌ شد

مهر/ طبق اسنادی که به تازگی فاش شده، دولت ها از ابزار شرکت اسرائیلی سلبرایت برای دسترسی به آیفونها استفاده می کردند اما با آپدیت iOS۱۷.۴ و نسخه های بعدی این دسترسی مسدود شده است.

به گزارش مک رومرز، اسناد مذکور چشم اندازی نادر به قابلیت ابزارهای موبایل شرکت امنیت موبایل سلبرایت فراهم می کند و نشان دهنده ارتقای امنیت جدیدترین دستگاه های اپل است. اسناد فاش شده در وب سایت ۴۰۴Media حاکی از آن است که تمام دستگاه های آیفون قفل شده با سیستم عامل iOS ۱۷.۴ یا جدیدتر در شرکت سلبرایت با عنوان «تحت تحقیق»ثبت شده اند. این بدان معناست که با ابزارهای فعلی شرکت نمی توان قفل دستگاه ها را باز کرد.

محدودیت مذکور احتمالا بخش قابل توجهی از آیفون های نوین را در برمی گیرد زیرا طبق آمار اپل ۷۷درصد تمام آیفون ها و ۸۷ درصد آیفون هایی که در ۴ سال گذشته ارائه شده اند از سیستم عامل iOS۱۷.۴ استفاده می کنند.

جالب آنکه در اسناد اشاره شده سلبرایت اخیرا پشتیبانی از باز کردن قفل آیفون ایکس آر و دستگاه های آیفون ۱۱ با سیستم عامل iOS ۱۷.۲ تا ۱۷.۳.۱ iOS را به فهرستش اضافه کرده است. اما آیفون های سری ۱۲ و پس از آن که همین نسخه iOS را دارند در فهرست پشتیبانی این شرکت وجود ندارند و جلوی نام آنها عبارت «به زودی» نوشته شده و حاکی از آن است که سلبرایت تلاش دارد ابزارهایش را با پیشرفت های امنیتی اپل همسان کند.

از سوی دیگر سندی دیگر نشان می دهد سلبرایت می تواند وارد بیشتر دستگاه های اندروید شود اما به عنوان مثال ابزارهای این شرکت نمی توانند به زور موبایل های گوگل پیکسل ۶،۷ یا ۸ را خاموش کنند تا اطلاعات کاربران را به دست بیاورند.

این درحالی است که آژانس های مجری قانون سراسر جهان از ابزار Universal Forensic Extraction Device (UFED) شرکت سلبرایت برای استخراج داده های کاربران از موبایل ها استفاده کنند. سلبرایت نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی و زمانی توجهات را به خود جلب کرد که اف بی آی با کمک ابزارهای آن وارد آیفون ۵c متهم حادثه تیراندازی سن برناردینو شد زیرا اپل ابزارهای لازم برای باز کردن قفل آیفون این فرد را در اختیار نیروی مجری قانون قرار نمی داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره