نماد آخرین خبر

روسیه دلیل کاهش سرعت یوتیوب را شفاف‌سازی کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
روسیه دلیل کاهش سرعت یوتیوب را شفاف‌سازی کرد

مهر/ یک قانونگذار ارشد روسی اعلام کرد که سرعت یوتیوب در روسیه به شدت کاهش می‌یابد چرا که گوگل نتوانسته تجهیزات و زیرساخت خود را در این کشور به روزرسانی کند.

به گزارش رویترز، به گفته یک قانونگذار ارشد روسی، به نظر می رسد قرار است سرعت یوتیوب روی رایانه های رومیزی در این کشور به شدت کاهش یابد زیرا گوگل نتوانسته تجهیزاتش در روسیه را به روزرسانی کند و از سوی دیگر از باز کردن کانال رسانه های روسی در پلتفرمش سرباز می زند.

روسیه به دلیل مسدود رسانه کانال رسانه ها و شخصیت های مهم این کشور در پلتفرم یوتیوب از گوگل انتقاد کرده و این شرکت آمریکایی را چند بار به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی یا نامطلوب جریمه کرد.

الکساندر خینشتاین رئیس کمیته سیاست اطلاعات مجلس سفلی پارلمان روسیه اعلام کرد کاهش سرعت پایین‌تر یوتیوب اقدامی اجباری علیه این پلتفرم است. زیرا یوتیوب تصور می کند می تواند بدون مجازات قوانین روسیه را نقض کند.

خینشتاین در تلگرام به دنبال شفاف سازی این نظرات و ادعاهایش مبنی بر آنکه سرعت دانلود یوتیوب در روسیه ۴۰ درصد کاهش یافته و هفته آینده تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت، نوشت: دلیل اصلی این امر اقدامات یا بی تفاوتی یوتیوب است.

راسکامنادزور رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد کیفیت یوتیوب کاهش یافته زیرا گوگل سرورهای Google Global Cache خود در روسیه را ارتقا نداده است.

خینشتاین همچنین اعلام کرد گوگل در زیرساخت روسیه سرمایه گذاری نکرده و سبب شده زیرمجموعه های محلی آن ورشکست شوند. یوتیوب در ۲۰۲۲ میلادی دسترسی به رسانه های روسیه را درسراسر جهان مسدود و دلیل این امر را سیاستی مبنی بر ممنوعیت انتشار محتوایی اعلام کرد که رویدادهای خشونت آمیز ثبت شده را انکار می کند یا تقلیل می دهد.

یک سال بعد زیرمجموعه روسی گوگل اعلام ورشکستگی کرد زیرا حساب های بانکی شرکت توسط دولت روسیه توقیف شده بودند و در نتیجه ادامه فعالیت دفاتر آن در روسیه و پرداخت دستمزد به کارمندان، فروشندگان و تامین کنندگان نیز غیرقابل توجیه شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره