نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مدیرعامل تلگرام: می‌خواهم DNA خودم را متن‌باز کنم

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مدیرعامل تلگرام: می‌خواهم DNA خودم را متن‌باز کنم

دیجیاتو/ «پاول دورف» می‌گوید قصد دارد DNA خود را متن‌باز کند تا فرزندانی که با اهدای اسپرم او به‌دنیا آمده‌اند، یکدیگر را پیدا کنند.

«پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، در پست جدیدی در کانال شخصی‌اش اعلام کرد قصد دارد DNA خود را متن‌باز کند. او گفت به‌واسطه اهدای اسپرم مطلع شده که اکنون بیش از 100 فرزند بیولوژیکی دارد، و می‌خواهد با متن‌بازکردن DNA خود به فرزندانش اجازه بدهد آسان‌تر یکدیگر را پیدا کنند.

پاول دورف در پست کانال تلگرام خود می‌گوید اولین‌ بار 15 سال پیش یکی از دوستانش که به‌دلیل مشکلات باروری نمی‌توانست با همسرش بچه‌دار شود، از او درخواست کرد به کلینیک درمانی اسپرم اهدا کند. در ادامه او از طریق مسئولان کلینیک متوجه شد حوزه درمان باروری با کمبود «مواد اهدایی باکیفیت» مواجه است؛ دورف نیز احساس وظیفه کرد که به‌صورت ناشناس اسپرم بیشتری به کلینیک‌های درمانی اهدا کند.

بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید سال 2024 مطلع شده با اهدای اسپرم‌هایش، بیش از 100 زوج در 12 کشور بچه‌دار شده‌اند. به‌علاوه، سال‌ها پس از اینکه دورف دیگر اسپرم اهدا نمی‌کند، هنوز حداقل یک کلینیک IVF، مواد اهدایی او را به‌صورت یخ‌زده در اختیار دارد.

مدیرعامل تلگرام می‌خواهد DNA خود را متن‌باز کند
پاول دورف ادعا کرده اکنون می‌خواهد DNA خود را به‌صورت متن‌باز در دسترس همه قرار بدهد تا فرزندان بیولوژیکی‌اش بتوانند یکدیگر را پیدا کنند. او می‌گوید این کار ریسک‌هایی دارد اما از اینکه اهداکننده بوده است، پشیمان نیست. او باور دارد با این کار به ریختن قبح اهدای اسپرم کمک می‌کند و اجازه می‌دهد خانواده‌های بیشتری امکان فرزنددار شدن داشته باشند.

مدیرعامل تلگرام پیشتر در مصاحبه‌ای درباره سبک زندگی خود گفته بود املاک، جت یا کشتی تفریحی ندارد؛ چون معتقد به آزادی است و فکر می‌کند با خرید این چیزها خودش را به دارایی‌های فیزیکی مقید می‌کند.

اخیراً اعلام شد تعداد کاربران تلگرام به 950 میلیون رسیده است و در آستانه نقطه‌عطف یک‌میلیارد کاربر فعال ماهانه قرار دارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره