نماد آخرین خبر

سهامداران از CrowdStrike به‌خاطر اختلال و ادعاهای نادرست درباره آپدیت نرم‌افزاری شکایت کردند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سهامداران از CrowdStrike به‌خاطر اختلال و ادعاهای نادرست درباره آپدیت نرم‌افزاری شکایت کردند

دیجیاتو/ سهامداران در این شکایت می‌گویند که CrowdStrike اظهارات «دروغین و گمراه‌کننده‌ای» در مورد تست‌های نرم‌افزاری خود داشته است.

شرکت امنیت سایبری کراوداسترایک (CrowdStrike) که دو هفته گذشته با ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری معیوب باعث‌شد بیش از هشت میلیون رایانه ویندوزی در سراسر جهان با اختلال مواجه شوند، حالا با شکایت سهامداران خود روبرو شده است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، در این شکایت ادعا‌شده که CrowdStrike اظهارات «دروغین و گمراه‌کننده‌ای» در مورد تست‌های نرم‌افزاری خود داشته است. سهامداران همچنین می‌گویند که قیمت سهام این شرکت در 12 روز پس از حادثه 32 درصد کاهش یافته است و این امر باعث‌شده تا ارزش بازار 25 میلیارد دلاری آن کاهش پیدا کند.

کراوداسترایک در برابر ادعاها از خود دفاع می‌کند

CrowdStrike نیز با ردکردن این اتهامات گفته که از خود در برابر آن‌ها دفاع خواهد کرد. سخنگوی این شرکت به BBC می‌گوید:

«ما معتقد هستیم که این پرونده فاقد ارزش است و ما به‌شدت از شرکت خود دفاع خواهیم کرد.»
در این شکایت که توسط دادگاه فدرال آستین، تگزاس به ثبت رسیده است، ادعا‌شده که مدیران کراوداسترایک سرمایه‌گذاران را با این باور که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شرکت به‌اندازی کافی آزمایش شده است، فریب داده‌اند. شاکیان به دنبال غرامت نامشخصی برای سرمایه‌گذارانی هستند که بین 29 نوامبر تا 29 ژوئیه سهام CrowdStrike را در اختیار داشته‌اند.

در‌همین‌حال، مدیران اجرایی خطوط هوایی دلتا نیز گفته‌ است که اختلال کراوداسترایک 500 میلیون دلار برای آن‌ها خسارت بر جای گذاشته است. طبق گزارش‌ها، دلتا ظاهراً یک وکیل برجسته را استخدام کرده و در‌حال آماده‌شدن برای گرفتن غرامت از CrowdStrike است.

آپدیت معیوب در تاریخ 19 جولای 8.5 میلیون رایانه ویندوزی را در سراسر جهان از کار انداخت. این قطعی فعالیت‌ها و خدمات خطوط هوایی، بانک‌ها و بیمارستان‌ها را مختل کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره