نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

پتنت لو رفته از سامسونگ یک گوشی عجیب شبیه ال جی وینگ را نشان می‌دهد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
پتنت لو رفته از سامسونگ یک گوشی عجیب شبیه ال جی وینگ را نشان می‌دهد

گجت نیوز/ سامسونگ یک گوشی چرخشی جدید شبیه به ال جی وینگ طراحی کرده است. آیا این گوشی با نمایشگر چرخشی به بازار راه پیدا می‌کند؟
 
سامسونگ یکی از سازندگان موفق در بخش گوشی‌های منعطف صنعت موبایل شناخته می‌شود. در حالی که سایر کمپانی‌ها تلاش می‌کنند وارد این بخش بازار شوند، غول تکنولوژی کره‌ای به مسیر خود ادامه می‌دهد و می‌خواهد محصولات تاشو و منعطف مختلفی عرضه کند. روز گذشته پتنت یک گوشی سامسونگ در فضای وب منتشر شد که در WIPO به ثبت رسیده بود.

ظاهر این گوشی سامسونگ بسیار شبیه به گوشی چرخشی ال جی وینگ به نظر می‌رسد. ال جی چند سال پیش این گوشی چرخشی را در حالی عرضه کرد که هنوز در بازار موبایل جایگاه ویژه‌ای داشت.

گوشی چرخشی سامسونگ با نمای شبیه ال جی وینگ
طبق جدیدترین اخبار تکنولوژی، پتنت تازه سامسونگ تلاش این غول کره‌ای را برای توسعه نوعی گوشی چرخشی شبیه به ال جی وینگ نمایش می‌دهد. تصویر پتنت نوعی طراحی اولیه است و در نگاه اول شاید محصولی شبیه به یک تکه شیشه را در آن مشاهده کنید. البته با نگاه دقیق متوجه می‌شوید که دستگاه مذکور لولا دارد و نمایشگر ثانویه آن می‌تواند تغییر موقعیت دهد. همچنین می‌توانیم محل تعبیه دوربین سلفی را در گوشه سمت راست دستگاه ببینیم. علاوه بر این، نگاه موشکافانه به همین تصویر ساده محل درگاه شارژ، میکروفون و بلندگوها را در لبه پایینی به خوبی نشان می‌دهد.



با استناد به پتنت روبرو، نمایشگر گوشی چرخشی سامسونگ درست مانند گوشی ال جی وینگ می‌چرخد. فراتر از آن هم باید به مکانیسم حرکتی لولا در طراحی توجه کنیم که قابلیت چرخشی را فراهم می‌آورد. بدین ترتیب دو حالت باز و بسته برای دستگاه وجود خواهد داشت. کاربران می‌توانند در حالت باز از نمایشگر بزرگ بهره بگیرند و در حالت بسته دستگاه را در ابعاد کوچک حمل کنند.

پتنت سامسونگ واقعی می‌شود؟
باید یادآوری کنیم که پتنت مقابل، اولین تلاش کمپانی سامسونگ برای توسعه تکنولوژی متفاوت در نمایشگر گوشی هوشمند نیست! برای مثال می‌توانیم به اسناد پتنت‌های مشابه دیگری اشاره کنیم که ایده گوشی تاشو از چهار جهت را هم به ثبت رسانده‌اند. اوایل سال ۲۰۲۴ هم شایعه مشابهی منتشر شد که از تلاش این سازنده برای توسعه گوشی منعطف با نوعی نمایشگر رول شونده خبر می‌داد.




متاسفانه هیچکدام از این پتنت‌ها هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده‌اند. همین‌جا باید تاکید کنیم که ثبت پتنت الزاما به معنی توسعه و عرضه محصولات با آن طراحی نیست و شاید این مدل گوشی مفهومی سامسونگ هم هیچ‌ وقت رنگ بازار را نبیند. سامسونگ همواره در حال ثبت رسمی پتنت است تا از درز کردن ایده‌هایش جلوگیری کند. تنها زمان می‌تواند نشان دهد که گوشی چرخشی شبیه به ال جی وینگ دوباره روانه بازار می‌شود یا خیر.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره