نماد آخرین خبر

شیائومی و معضل تبلیغات مزاحم؛ کاربران شیائومی فعلاً باید مدارا کنند!

منبع
ديجي رو
بروزرسانی
شیائومی و معضل تبلیغات مزاحم؛ کاربران شیائومی فعلاً باید مدارا کنند!

دیجی رو/ شرکت شیائومی سال‌هاست که به دلیل تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه و پر از امکانات مورد ستایش قرار گرفته است. با این حال، یکی از مشکلات مداوم گوشی‌های این شرکت برای کاربران، وجود تبلیغات در رابط کاربری (UI) است. اگر چه امکان غیرفعال کردن این تبلیغات وجود دارد، اما این فرآیند پیچیده بوده و کاربران از روندی که شیائومی در پیش گرفته رضایت ندارند.

اخیراً شایعاتی مبنی بر تلاش شیائومی برای اضافه کردن یک دکمه ساده جهت خاموش کردن کلی تبلیغات سیستم منتشر شد. اما در اقدامی که احتمالاً بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند، این شرکت تاکید کرد که این دکمه به این زودی‌ها به رابط کاربری اندروید گوشی‌های شیائومی اضافه نخواهد شد و قرار نیست به راحتی بتوان از شر تبلیغات سیستمی خلاص شد.

شیائومی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت Android Authority منتشر کرده، برنامه خود را برای بهبود تجربه کاربری با کاهش برنامه‌های از پیش نصب شده و “صفحات ورود نمایش محتوا” اعلام کرد که هدف از این برنامه، کاهش نرم افزارهای ناخواسته است. با این حال، این بیانیه به صراحت ایده اضافه کردن یک دکمه اختصاصی برای غیرفعال کردن تبلیغات را رد کرده است:

ما در حال حاضر برنامه‌ای برای اضافه کردن دکمه‌ای که در عمل تنها تعداد کمی از کاربران آن را پیدا و استفاده می‌کنند، نداریم.

این توجیه احتمالاً بسیاری از کاربران را ناامید خواهد کرد. در حال حاضر، غیرفعال کردن تبلیغات نیازمند یک رویکرد چند مرحله‌ای است. کاربران باید اپلیکیشن مبهم MSA را در تنظیمات پیدا کرده و سپس به تنظیمات جداگانه برنامه‌هایی مانند فایل منیجر، موسیقی و دانلودها رفته و تمام تبلیغات ناخواسته را حذف کنند. این فرآیند پیچیده در تضاد کامل با راه حل ساده‌ای است که کاربران انتظار داشتند.

در حالی که کاهش نرم افزارهای ناخواسته خبر خوبی است، اما به شکایت اصلی کاربران که همان شیوه ناامیدکننده و مبهم غیرفعال کردن تبلیغات سیستمی است، نمی‌پردازد. توجیه شیائومی برای عدم اضافه کردن یک دکمه اختصاصی به نظر بی‌معنی می‌رسد، زیرا سیستم فعلی نیازمند این است که کاربران در منوهای تو در تو پیش رفته و بتوانند گزینه مورد نظر را پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی در آینده نظر خود را تغییر خواهد داد یا خیر. تا آن زمان، کاربران مشتاق به یک تجربه بدون تبلیغ ساده ممکن است ترجیح دهند به سراغ گوشی‌های سایر برندها رفته و یا خود را با رویکرد پیچیده فعلی محصولات شیائومی وفق دهند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره