نماد آخرین خبر

تمدید ۲ ساله گارانتی پردازنده‌های اینتل شامل مدل‌های بدون جعبه هم می‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
تمدید ۲ ساله گارانتی پردازنده‌های اینتل شامل مدل‌های بدون جعبه هم می‌شود

زومیت/ کاربران سی‌پی‌یو نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل که پردازنده را بدون جعبه و احتمالاً در داخل کیس آماده خریده‌اند، از افزایش گارانتی بهره‌مند خواهند شد.
 
اینتل اعلام کرد که مدت گارانتی پردازنده‌های رپتور لیک را دو سال تمدید خواهد کرد. این موضوع گارانتی پردازنده‌ها را تا پنج سال افزایش می‌دهد و شامل همه‌ی پردازنده‌های جدیدی می‌شود که در سطح جهانی خریده شده‌اند.

اینتل فهرست کامل پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ مشمول تمدید مهلت گارانتی را اعلام کرده است. در این فهرست، پردازنده‌های با پسوند KS و K و KF بدون گرافیک داخلی و چند مدل غیرF و غیرK دیده می‌شوند.


تا پیش از بروز مشکلات ناپایداری و کرش‌کردن پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴ به‌دلیل وجود باگ در میکروکد آن‌ها، مدت گارانتی پردازنده‌های تیم آبی سه‌ساله بود؛ اما اینتل مدتی قبل اعلام کرد که با هدف حمایت از مشتریان، مدت گارانتی را افزایش خواهد داد.

 
به‌نظر می‌رسد تیم آبی سیاست خود را تغییر داده است و اکنون پردازنده‌هایی که به‌صورت عمده و بدون جعبه فروخته شده‌اند (معروف به نسخه‌های Tray یا OEM)، زیر پوشش افزایش مدت گارانتی قرار می‌گیرند.

تولیدکنندگان کامپیوتر و برخی خرده‌فروشان پردازنده‌های OEM را اغلب به‌صورت عمده می‌خرند؛ بنابراین قیمت CPU بدون جعبه ارزان‌تر خواهد بود. گاهی اوقات این پردازنده‌‌ها انتخاب محبوب‌تری برای کاربرانی هستند که به راهنمای نصب CPU نیازی ندارند. از‌آنجا‌که مدل‌های پرچم‌دار پردازنده اینتل با فن‌ خنک‌کننده در داخل جعبه همراه نیستند، مزیتی برای خرید نسخه‌های دارای جعبه وجود ندارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره