نماد آخرین خبر

شرکت‌های تبلیغاتی به‌دلیل قطع همکاری با ایکس دادگاهی می‌شوند

منبع
زوميت
بروزرسانی
شرکت‌های تبلیغاتی به‌دلیل قطع همکاری با ایکس دادگاهی می‌شوند

زومیت/ ایکس از گروه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی که با این شرکت قطع همکاری کردند و به آن‌ها ضرر مالی زدند، شکایت می‌کند.
 
لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، اعلام کرد که شکایتی ضد‌انحصاری علیه چندین گروه تبلیغاتی ازجمله اتحاد جهانی برای رسانه‌های مسئول (GARM) و فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان (WFA) تنظیم کرده است. این شکایت به‌دلیل تحریم سیستماتیک و غیرقانونی این گروه‌ها علیه پلتفرم ایکس مطرح شده است.

در سال ۲۰۱۹، فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان اتحادیه‌ی GARM را تأسیس کرد تا در حل مشکلات مربوط به محتوای غیرقانونی یا مضر در رسانه‌های دیجیتال و درآمدزایی از‌طریق تبلیغات کمک کند.

یاکارینو افزود که رفتار غیرقانونی این سازمان‌ها و مدیرانشان باعث شده است تا ایکس میلیاردها دلار ضرر کند. این شکایت به گزارش کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده اشاره می‌کند که در آن آمده است GARM و اعضای آن با هماهنگی یکدیگر پلتفرم‌ها و محتوای مختلف را تحریم کرده‌اند و این امر به کاهش درآمد تبلیغاتی ایکس منجر شده است.

این شکایت به نگرانی‌های اعضای GARM درباره‌ی خرید توییتر در سال ۲۰۲۲ نیز اشاره می‌کند. به‌گفته‌ی یاکارینو، این تحریم‌ها به‌طور عمدی و با هماهنگی انجام شده است تا به ایکس و ایلان ماسک  آسیب برساند. ماسک نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که تلاش‌های دوستانه برای حل این مشکل بی‌نتیجه بوده و اکنون زمان جنگ فرا‌رسیده است.

این شکایت بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر ایکس برای مقابله با مشکل درآمد ازطریق تبلیغات است. سال گذشته نیز، شرکت ایکس شکایتی تنظیم کرد و در آن گفت که گروه Media Matters میزان سخنان نفرت‌انگیز در پلتفرم ایکس را نادرست نشان داده‌اند و همین عامل باعث ازبین‌رفتن فرصت‌های همکاری با شرکت‌های بزرگ به‌منظور دریافت تبلیغات برای این شرکت شده‌ است.

افزون‌براین، شکایت یادشده نشان‌دهنده‌ی مشکلات پیش روی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در مدیریت محتوای خود و تعامل با تبلیغ‌کنندگان است. با‌توجه‌به افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی محتوای نامناسب و سخنان نفرت‌انگیز در پلتفرم‌های اجتماعی، تبلیغ‌کنندگان به‌دنبال راه‌هایی برای محافظت از برندهای خود هستند. این موضوع باعث شده است تا روابط بین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ‌کنندگان پیچیده‌تر شود و نیاز به تنظیمات و قوانین جدیدی برای مدیریت این روابط احساس شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره