نماد آخرین خبر

گوگل هوم به کمک دوربین‌های نست و هوش مصنوعی جمینای پیشرفته‌تر می‌شود

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل هوم به کمک دوربین‌های نست و هوش مصنوعی جمینای پیشرفته‌تر می‌شود

دیجیاتو/ خانه هوشمند گوگل به لطف هوش مصنوعی می‌تواند بیش از قبل راحتی صاحبان خانه را فراهم کند.
ظاهراً ترکیب نرم‌افزار، هوش مصنوعی و دستگاه‌های پیشرفته در امور مربوط به خانه، درحال کاربردی‌تر‌شدن است. سرویس گوگل هوم قرار است میزبان ویژگی‌های بسیار جدید و جالبی باشد که به لطف جمینای و دوربین‌های Nest در دسترس قرار می‌گیرند.

به گزارش وبلاگ رسمی گوگل، ظاهراً قرار است هوش مصنوعی جمینای قابلیت‌های گوگل هوم را ارتقا ببخشد. هوش مصنوعی جمینای برای تجزیه‌وتحلیل فیلم‌های دوربین خانه شما استفاده می‌شود و «به مرور زمان» از درک مجموعه‌ای محدود از چیزهای خاص مانند حرکت سوژه‌ها، افراد و موارد دیگر، به یک «درک گسترده‌تر» از محیط می‌رسد؛ این سرویس آنچه را که می‌بیند و می‌شنود و سپس آنچه را که اهمیت دارد، به‌صورت خودکار فیلمبرداری و ذخیره می‌کند.

گوگل می‌گوید این بدان معناست که در آینده، در برخی مواقع، دوربین نه‌تنها متوجه می‌شود که یک حیوان را می‌بیند، بلکه متوجه می‌شود که این حیوان دارد کار مهمی انجام می‌دهد؛ مثلاً «سگ درحال کندن زمین در باغ است» و چیزهایی از این قبیل. چنین توضیحاتی کلیپ‌های دوربین شما را در Google Home «به مراتب مفیدتر» می‌کند.


همچنین می‌توانید به جستجوی فیلمی به‌خصوص درباره یک فعالیت خاص بپردازید؛ مثلاً از دوربین بپرسید که «آیا بچه‌ها دوچرخه‌های خود را در خیابان رها کردند؟» درنتیجه گوگل هوم می‌تواند در تاریخچه دوربین شما جستجو کند و فهرستی از رویدادهای مرتبط و خلاصه‌ای مفید را به شما ارائه دهد و می‌توانید سؤالات بسیار متنوعی از گوگل هوم بپرسید. گوگل می‌گوید این یک تغییر بزرگ برای دوربین‌های Nest (دوربین‌های خانگی اختصاصی این شرکت) خواهد بود و نحوه دریافت کمک در خانه را متحول خواهد کرد.

تأثیر جمینای روی قابلیت‌های گوگل هوم
از جمینای همچنین برای رفع پیچیدگی ایجاد اتوماسیون یا خودکارسازی روندها در خانه هوشمند شما استفاده خواهد شد. یک ویژگی جدید Help me create در برنامه گوگل هوم است که به شما امکان می‌دهد آنچه را که می‌خواهید به زبان ساده توصیف کنید و سپس Gemini آن را برای شما تنظیم می‌کند. می‌توانید بگویید «درها را قفل کن و همه چراغ‌ها را قبل از خواب خاموش کن» تا یک اتوماسیون برای آن به‌طور یکپارچه ایجاد شود.

و حتی اگر اتوماسیون دقیقی در ذهن ندارید، جمینای می‌تواند با پیشنهاد اقداماتی براساس آنچه در دستگاه‌هایتان امکان‌پذیر است، به شما کمک کند.

این ویژگی‌ها ظاهراً اواخر امسال برای تعداد محدودی از مشترکین Nest Aware منتشر خواهد شد و در آینده‌ای نامعلوم نیز به‌صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره