نماد آخرین خبر

دل به‌خاطر تمرکز روی هوش مصنوعی، بیش از 12 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
دل به‌خاطر تمرکز روی هوش مصنوعی، بیش از 12 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

دیجیاتو/ دل با انجام این سازماندهی مجدد، قصد دارد تا بیشتر روی فروش محصولات و سرورهای مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً شرکت دِل (Dell) در حال سازماندهی مجدد کسب‌وکار خود است و گفته می‌شود که حدود 12500 نفر از این شرکت اخراج خواهند شد.

نشریه The Register در گزارش خود می‌گوید که به‌نظر می‌رسد بیشتر این کارمندان مربوط به بخش فروش دل هستند. همچنین طبق این گزارش، Dell که تعداد دقیق کارمندانی که اخراج خواهند شد را اعلام نکرده است، تا حداکثر 26 هفته حق سنوات خدمت را به آن‌ها پرداخت می‌کند.

علاوه‌براین، ممکن است برای برخی کارمندان نیز پاداش‌های جزئی اضافی نیز در نظر گرفته شود. نکته دیگری که به آن اشاره‌شده این است که برخی از کارمندان قدیمی دل از ازدست‌دادن برخی مشوق‌های بلندمدت خود مانند اختیار سهام شکایت کرده‌اند.

تمرکز شرکت Dell روی هوش مصنوعی

بلومبرگ نیز در گزارش خود از این موضوع می‌گوید که دل با انجام این سازماندهی مجدد، قصد دارد تا بیشتر روی فروش محصولات و سرورهای مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کند. با این وجود، غول فناوری که با فروش رایانه‌های شخصی شناخته می‌شود، حالا قرار است تغییر قابل‌توجهی را تجربه کند.

درصورتی که این گزارش صحت داشته باشد، Dell تنها شرکت فناوری نیست که اخیراً تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است. این هفته، اینتل نیز اعلام کرده بود که 15 درصد از نیروی کار خود (یا حدود 16 هزار کارمند) را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های سرمایه‌ای اخراج می‌کند. مدیر مالی اینتل از این اقدام به‌عنوان تصمیمی برای بهبود سود و تقویت ترازنامه شرکت یاد کرده بود. البته این خبر چندان از نظر سرمایه‌گذاران خوب نبوده است، زیرا سهام غول فناوری از زمان اعلام این خبر بیش از 35 درصد کاهش یافته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر