نماد آخرین خبر

اولین سمعک مجهز به هوش مصنوعی جهان، درک گفتار را تا 53 برابر بهبود می‌بخشد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اولین سمعک مجهز به هوش مصنوعی جهان، درک گفتار را تا 53 برابر بهبود می‌بخشد

دیجیاتو/ این دستگاه با قدرت پردازش 53 برابری، اساساً از سایر تراشه‌های سمعک موجود در بازار که با هوش مصنوعی تقویت شده‌اند فاصله می‌گیرد.

درک گفتار در یک محیط پر سر و صدا، بزرگ‌ترین مشکل افرادی است که از کم‌شنوایی رنج می‌برند. طبق بیانیه رسمی سونووا، یک شرکت سمعک با سابقه 77 ساله از فناوری جدید در این زمینه حمایت می‌کند.

یک سمعک جدید و پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی، به نام Phonak Audéo Sphere™ Infinio با کمک به 50 درصد از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بالینی خود، گفتار واضح را از اختلال‌های پس‌زمینه جدا می‌کند.

«آرند کالدوسکی»، عضو تیم سونووا، بر اهمیت مشکل نویز در گفتار برای توسعه سمعک تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که بهبود این جنبه برای ارتقای کیفیت زندگی میلیون‌ها نفر از افراد کم‌شنوا بسیار مهم است.

علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در دهه گذشته، کاربران هنوز برای درک مکالمات در محیط‌های پر سر و صدا مانند حمل و نقل عمومی یا رستوران‌ها تلاش می‌کنند. کالدوسکی ابراز اطمینان کرد که فناوری جدید سونووا برای افراد نیازمند تفاوت اساسی ایجاد خواهد کرد.

سمعک Phonak Audéo Sphere™ Infinio محصولی با راه‌حل‌های نوآورانه است که به تازگی توسط سونووا منتشر شده‌ است. به گفته‌ «اندی ونلانتن»، رئیس تحقیق و توسعه ابزارهای شنوایی سونووا، برنامه Phonak Audéo Infinio گامی بزرگ و رو به جلو در نبوغ فناوری است.

آخرین فناوری سمعک: Phonak Audéo Infinio
ونلانتن گفت که پلتفرم Phonak Audéo Infinio سال‌ها طول کشید تا با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در فناوری توسعه یابد و به چنین نتایج چشمگیری دست یابد. همانطور که قبلاً گفته شد، تولید سمعک در ده سال گذشته پیشرفت نشان داده است، اما هنوز نتوانسته‌ است محصولی تولید کند که اساسی‌ترین نیاز مصرف‌کننده را برطرف کند.

ونلانتن ادامه داد: «شما باید برای این هدف، یک شبکه عصبی عمیق (DNN) و قدرتمند را در سمعک پیاده‌سازی کنید، که آنها را ملزم به طراحی DEEPSONIC™ می‌کرد. DEEPSONIC™ یک تراشه ویژه است که از هوش مصنوعی برای تشخیص صداهای ناخواسته از گفتار دلخواه استفاده می‌کند.»

پلتفرم Phonak به‌طور کلی متکی به تراشه جدید Phonak ERA™ است و خط تولید را به‌عنوان اولین محصولی که از فناوری دو تراشه استفاده می‌کند، تقویت می‌کند.


دستگاه AI/DNN DEEPSONIC معماری محاسباتی بهینه‌سازی شده‌ توسط DNN را ارائه می‌دهد که مشکل «گفتار در شلوغی» را حل می‌کند. این دستگاه با قدرت پردازش 53 برابری، اساساً از سایر تراشه‌های سمعک موجود در بازار که با هوش مصنوعی تقویت شده‌اند فاصله می‌گیرد.

سونووا یک جهش بزرگ انجام می‌دهد
طبق بیانیه مطبوعاتی، سونووا در 77 سال عمر خود با توسعه فناوری‌های نو از جمله اولین میکروفون جهت‌دار، اتصال بلوتوث و ابزارهای قابل شارژ، در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری در صنعت بوده است.

هوش مصنوعی به نوآوری در صنایع مختلف ادامه می‌دهد. به همین ترتیب، انسان مجبور شده‌ است معماری را به‌روز کند تا از این ابرقدرت الهام گرفته از مغز انسان استفاده کند. بنابراین، عصر جدید در فناوری سمعک به تازگی آغاز شده‌ است.

سونووا بالاخره از بزرگترین سد در برابر کم‌شنواها عبور کرد. اکنون آنها می‌توانند راحت‌تر در یک محیط پویا درگیر شوند.


در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر