نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

برخی ویژگی‌های رابط کاربری One UI 7 سامسونگ افشا شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
برخی ویژگی‌های رابط کاربری One UI 7 سامسونگ افشا شد

دیجیاتو/ گزارش شده است که رابط کاربری One UI 7 ویژگی‌های جدید و متنوعی خواهد داشت که برخی از آن‌ها شباهت زیادی به iOS اپل دارند.

سامسونگ از سال 2018 نسخه جدیدی از پوسته نرم‌افزار One UI خود را برای همراهی با هر نسخه اصلی اندروید معرفی کرده است. این روند با One UI 1.0 مبتنی بر اندروید 9 شروع شد. با پایان‌یافتن دوره بتای اندروید 15، گمانه‌زنی‌ها درباره نسخه بعدی One UI سامسونگ شروع شده است. اطلاعات نشان می‌دهد در مقایسه با تغییرات نسبتاً جزئی سامسونگ در چند نسخه اخیر، رابط کاربری One UI 7 تغییری اساسی است اما همچنین گفته می‌شود که رابط کاربری One UI 7 ممکن است به این زودی‌ها به دست ما نرسد.

به گزارش «اندروید پلیس»، سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که کدام دستگاه‌ها واجد شرایط دریافت One UI 7 بتا هستند یا چه زمانی این رابط کاربری عرضه می‌شود. سال گذشته، نسخه بتای One UI 6 برای گلکسی S23، گلکسی +S23 و گلکسی S23 اولترا در دسترس قرار گرفت؛ بنابراین انتظار داریم در سال جاری هم وضعیت مشابهی رخ دهد؛ بنابراین عرضه بتای One UI 7 احتمالاً با سری Galaxy S24 آغاز می‌شود و مانند سال گذشته، این احتمال وجود دارد که نسخه بتا حداقل ابتدا فقط در دسترس کاربران ایالات متحده، کره جنوبی و آلمان باشد.

One UI 7 مبتنی بر اندروید 15 خواهد بود؛ این نسخه از اندروید در مراحل آخر بتای خود است. پوسته نرم‌افزار سامسونگ باید تمام به‌روزرسانی‌های سطح سیستم را که اندروید 15 ارائه می‌کند، ازجمله آرشیو برنامه‌های داخلی، پوشه‌ای موسوم به Private Space و... را دریافت کند.

تاکنون گزارش‌های زیادی درباره ویژگی‌های جدید One UI 7 منتشر شده‌اند که به تغییرات زبان طراحی اشاره کرده و شباهت آن به iOS را متذکر شده‌اند؛ ازجمله انیمیشن اعلان جدید که ظاهراً به سبک Dynamic Island است.

دیگر ویژگی‌های احتمالی رابط کاربری One UI 7
منبعی با نام «Ice Universe» ماه ژوئیه پستی در شبکه ایکس منتشر کرد درباره اینکه «One UI 7 ممکن است تحول‌یافته‌ترین نسخه One UI در تاریخ باشد.» و با آیکن‌های بازطراحی‌شده برای برنامه‌های سیستمی سامسونگ عرضه شود.

افشاگر دیگری با نام «چون بای» گزارشی از منبعی ناشناس به اشتراک گذاشت که عناصر مختلف One UI 7 به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن را بیشتر شبیه iOS اپل می‌کند. چند روز بعد، او تصویری از آیکن گالری جدید سامسونگ به اشتراک گذاشت که در واقع بسیار شبیه آیکن Apple Photos بود.

بااین‌حال به‌ نظر نمی‌رسد همه تغییرات طراحی رابط کاربری One UI 7 از سیستم‌عامل iOS اپل الهام گرفته شده باشد.

علاوه‌براین، ظاهراً این رابط کاربری از اتصال ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. برخی منابع دیگر نیز با جستجو در کد برنامه‌های مختلف سامسونگ، اشاره‌هایی به ارسال پیامک اضطراری مبتنی بر ماهواره پیدا کرده‌اند. این ویژگی برای تماس‌گرفتن در مواقعی که نمی‌توانید به شبکه تلفن همراه متصل شوید، در نظر گرفته شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر