نماد آخرین خبر

گوگل میت به‌زودی می‌تواند با هوش مصنوعی از جلسات شما یادداشت‌برداری کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل میت به‌زودی می‌تواند با هوش مصنوعی از جلسات شما یادداشت‌برداری کند

دیجیاتو/ این قابلیت گوگل میت می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

به لطف قدرت هوش مصنوعی، بسیاری از کارهایی که زمانی دستی انجام می‌شدند، دیگر اتوماتیک و خودکار انجام می‌شوند. گوگل ازجمله شرکت‌هایی است که بیشترین سرمایه‌گذاری را در این بخش کرده است. این شرکت حتی برای عملکرد بهتر، هوش مصنوعی جمینای خود را در مجموعه Workspace خود ادغام کرد. البته این پایان کار نیست و حالا این شرکت اعلام کرده که گوگل میت می‌تواند از جلسات یادداشت‌برداری کند.

به گزارش سایت WorkspaceUpdates گوگل، این ویژگی که رسماً «یادداشت‌برداری برای من» (Take notes for me) نامیده می‌شود، به گوگل میت اجازه می‌دهد هر چیزی را که در جلسه آنلاین مطرح می‌شود، یادداشت‌ کند. این ویژگی از قابلیت‌های پیشرفته مدل‌های جمینای برای این کار استفاده می‌کند. اگر آن را فعال کنید، «گزارش» خودکار با یادداشت‌های متنی در جلسه دریافت می‌کنید. این یادداشت‌ها به شما امکان می‌دهد کل جلسه را مرور کنید تا مطمئن شوید هیچ‌چیز مهمی از قلم نیفتاده است.

این ویژگی امکانات بیشتری هم دارد؛ ازجمله به شما امکان می‌دهد با رها شدن از دردسر یادداشت‌برداری، روی خود جلسه تمرکز کنید. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که درصورت لزوم، خلاصه جلسات را با افرادی که در جلسه حضور نداشتند، به اشتراک بگذارید. یادداشت‌ها در حساب گوگل درایو آغازکننده جلسه در دسترس خواهد بود.

دسترسی به این قابلیت گوگل میت
از 13 آوریل (24 فروردین 1403)، کاربرانی که وضعیت ادمین دارند، گزینه «یادداشت‌برداری با هوش مصنوعی گوگل» (Google AI note-taking) را در قسمت Apps > Google Workspace > Google Meet > Gemini Settings خواهند یافت که به‌صورت پیش‌فرض فعال است و درصورت تمایل می‌توانند آن را غیرفعال کنند. گوگل می‌گوید: «اگر می‌خواهید همه کاربران این ویژگی را هم‌زمان دریافت کنند، می‌توانید این گزینه را خاموش و بعد از عرضه آن را روشن کنید.»

انتظار می‌رود این قابلیت تا 21 آگوست 2025 رسماً عرضه شود. درنهایت، یادداشت‌بردار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل میت به مجوز هوش مصنوعی یا «افزونه‌ای» در حساب گوگل شما نیاز دارد. این افزونه می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: افزونه Gemini Enterprise، افزونه Gemini Education Premium یا AI Meetings & Messaging.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر