نماد آخرین خبر

سری گوگل پیکسل 9 از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده می‌کند

منبع
ديجي رو
بروزرسانی
سری گوگل پیکسل 9 از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده می‌کند

دیجی رو/ دیروز گوشی‌های گوگل پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو ایکس ال با مجموعه‌ای از بهبودها نسبت به نسل قبلی معرفی شدند. یکی از این بهبودها، اسکنر اثر انگشت جدید و سریع‌تری است که در صفحه نمایش اولد این گوشی‌ها تعبیه شده است. با اینکه اسکنر اثر انگشت نوری سری پیکسل 8 نسبت به نسل‌های قبلی بهتر بود، اما باز هم به اندازه اسکنرهای اثر انگشت برندهای دیگر، کارایی نداشت.

با توجه به همین موضوع، برای نسل 2024، گوگل اسکنر نوری را کنار گذاشته و به جای آن، از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام 3D سونیک نسل 2 استفاده کرده است. گوگل ادعا می‌کند که این اسکنر جدید 50 درصد سریع‌تر از اسکنر سری پیکسل 8 عمل می‌کند. کوالکام نیز بیان کرده که این اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک، سریع‌ترین اسکنر اثر انگشت زیرنمایشگر در جهان است.

انتظار می‌رود این اسکنر اثر انگشت حتی در شرایطی که انگشتان کاربر مرطوب هستند، به طور دقیق و قابل‌اعتمادی عمل کند. این بدان معناست که شما می‌توانید در هر شرایطی، از جمله زمانی که دستانتان خیس است، بدون هیچ نگرانی از این اسکنر استفاده کرده و همچنان به سرعت و دقت بالای آن اعتماد کنید. علاوه بر این، این اسکنر دارای فناوری پیشرفته ضد جعل است که به آن اجازه می‌دهد تصاویر تقلبی یا قالب‌های ساختگی از انگشت شما را تشخیص داده و آن‌ها را به طور کامل رد کند. بنابراین، امنیت این اسکنر اثر انگشت در برابر هرگونه تلاش برای دور زدن آن بسیار بالا است. اندازه این اسکنر 8×8 میلی متر است، که معادل 0.3×0.3 اینچ می‌باشد، و این ابعاد کوچک و دقیق باعث می‌شود که اسکنر به خوبی درون صفحه نمایش جای گرفته و عملکردی بی‌نقص را ارائه دهد.

در کنار این پیشرفت‌ها، چهارمین گوشی جدید که دیروز معرفی شد، یعنی گوشی تاشوی گوگل پیکسل 9 پرو فولد، به یک اسکنر اثر انگشت جانبی مجهز است. این بدان معناست که این گوشی از اسکنر خازنی سنتی استفاده می‌کند که در کناره بدنه دستگاه قرار دارد. این نوع اسکنرها به طور سنتی دقیق و قابل‌اعتماد هستند و تجربه‌ای راحت و سریع را برای کاربران فراهم می‌کنند.

به زودی، گوشی‌های پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال وارد بازار خواهند شد و قرار است این اتفاق در هفته آینده رخ دهد. همچنین، مدل پیکسل 9 پرو نیز به زودی و در اوایل ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد. اگر به دنبال خرید یکی از این گوشی‌های جدید هستید، در مطالبی جداگانه مرور کاملی بر مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها داشته‌ایم و می‌توانید با مطالعه آن‌ها انتخاب مناسبی بر اساس بودجه و نیاز خود داشته باشید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره