نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

درخواست رییس سازمان توسعه تجارت از وزارت صمت: مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی ابطال شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
درخواست رییس سازمان توسعه تجارت از وزارت صمت: مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی ابطال شود

زومیت/ رییس سازمان توسعه تجارت خواستار ابطال مجوز شرکت تولیدکننده نوکیای ایرانی شد.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی خواستار «جلوگیری از فعالیت شرکت آتیلا همراه آیهان با برند تجاری نوکیا» شد.

بیشتر از دو سال پس از اولین زمزمه‌های تولید نوکیای تقلبی در ایران می‌گذرد اما حتی واکنش سفیر فنلاند به وزیر صمت و انتقاد کارشناسان و فعالان باعث توقف فعالیت شرکت «آتیلا همراه آیهان تجارت» در تولید گوشی‌های نوکیای ایرانی نشد. با اینکه تولید گوشی با نام تجاری نوکیا بدون تأییدیه شرکت اصلی و در سکوت مسئولان وزارت صمت ادامه داشته، اکنون صحبت از ابطال مجوز این شرکت است.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌‌ی خود به کوروش جدی ثانی با استناد به اسناد و مدارک موجود و قانون ثبت علائم تجاری سال ۱۳۸۶، خواستار ابطال مجوز این شرکت شده است.

این نامه که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده است، با استناد به استعلام دریافتی از معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین نامه دستیار وزیر و مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در مورد «عدم مجوز بهره‌برداری از سوی شرکت نوکیا برای شرکت آتیلا همراه آیهان» چنین درخواستی را مطرح کرده است:

لطفاً دستور فرمایید با عنایت به اینکه نشان تجاری تجارت مستند به مکاتبات فوق طبق قانون ثبت اختراعات طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ مورد حمایت قانون در ایران است، اقدامات لازم جهت جلوگیری از ادامه استفاده شرکت مذکور با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۳۱۳۰۲۸ از علامت نوکیا در فرایندهای مربوطه سامانه جامع تجارت به عمل آید.

عبدالمهدی اسدی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران اوایل ماه جاری در نشستی خبری با اشاره به اینکه گمانه‌زنی می‌شود بعضی شرکت‌ها به بهانه تولید داخلی ارز دریافت می‌کنند، گفت: «تولید تلفن همراه در داخل کشور با کیفیت مطلوب و تکنولوژی روز دنیا آرزوی ماست؛ اما تا امروز شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم. حتی گوشی‌های دکمه‌ای تولید داخل کشور که به بازار آمد، بی‌کیفیت هستند.»

در ماه‌های گذشته نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ورود سازمان بازرسی کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» شده بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر