نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

اپل برای تولید آیفون ۱۶ دست به دامن چینی‌ها شد!

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
اپل برای تولید آیفون ۱۶ دست به دامن چینی‌ها شد!

گجت نیوز/ در حالی که اپل برای تولید گوشی‌هایش قصد مهاجرت به هند را دارد، اما مجبور شده برای تولید آیفون ۱۶ دست به دامن چینی‌ها شود.

در حالی که پیش‌تر اپل تمرکز خود را از چین به هند برای تولید آیفون‌ها جابجا کرده بود، گزارش‌های جدید حاکی از بازگشت این شرکت به چین برای تولید سری آیفون ۱۶ است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال مالی گذشته ۱۴ میلیارد دلار آیفون در هند تولید کرده است.

تولیدکننده آیفون به چین بازگشت!
اپل برای تولید آیفون‌ها با شرکت تایوانی فاکسکان همکاری می‌کند. اکنون فاکسکان اقدام به استخدام گسترده در یکی از کارخانه‌های خود در چین کرده که توجه صنعت را به بازگشت این شرکت به این کشور جلب کرده است. همچنین، این شرکت قصد دارد یک میلیارد یوان (حدود ۱۴۰ میلیون دلار) در شهر ژنگژو چین سرمایه‌گذاری کند.


بازگشت فاکسکان به چین تصادفی نیست. انتقال تولید به چین مزایای متعددی از جمله نیروی کار ماهرتر، زنجیره تامین بهتر و زیرساخت کلی را به همراه دارد که می‌تواند نرخ بازدهی تولید را بهبود بخشد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نرخ بازدهی تولید سری آیفون ۱۵ در هند تنها حدود ۵۰ درصد بوده است.



اپل همچنان برای تولید محصولات خود در هند و ویتنام مجبور به واردات قطعات از چین است. هزینه‌های بالای حمل و نقل، هزینه کلی تولید آیفون‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین، زیرساخت‌های تامین برق در هند و ویتنام نسبت به چین ضعیف‌تر است که منجر به قطعی برق مکرر در کارخانه‌ها و کاهش ظرفیت و بهره‌وری تولید می‌شود.

لیو شیائوکسو، معاون مرکز تحقیقات آسیای جنوبی موسسه استراتژی آسیا-پاسیفیک و جهانی آکادمی علوم اجتماعی چین، معتقد است که چین دارای زنجیره صنعتی کامل و سیستم پشتیبانی، همراه با نیروی کار با کیفیت بالا و زیرساخت‌های کامل از جمله تامین برق پایدار است که یک پایگاه تولید بالغ را برای شرکت‌های چندملیتی جهانی فراهم می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره