نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خلاقانه، عجیب و ناپسند؛ استخراج 100 هزار دلار رمزارز با برق خانه‌های اجاره‌ای!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
خلاقانه، عجیب و ناپسند؛ استخراج 100 هزار دلار رمزارز با برق خانه‌های اجاره‌ای!

شهر سخت افزار/ اخیراً ویدئوی جالبی در تیک‌تاک در حال دست به دست شدن است که داستان مهمان‌های سودجوی یک اقامتگاه Airbnb را روایت می‌کنند. در این ویدئو گفته شده که میهمان‌ها در زمان اقامت یک هفته‌ای خود در این اقامتگاه از برق آن به صورت غیرقانونی استفاده کرده و توانسته‌اند مقدار بسیار زیادی رمزارز استخراج کنند. همین مسئله قبض برق 1500 دلاری را برای مالک به همراه داشته است.

پلتفرم Airbnb یک سرویس و اپلیکیشن آنلاین برای اجاره کوتاه مدت اماکن اقامتی در سراسر جهان است. گرچه این پلتفرم می‌تواند برای پیدا کردن اقامتگاه ارزان یا نزدیک به محل مورد نظر بسیار کاربردی باشد، اما گاهی اوقات داستان‌های عجیبی به همراه دارد.



در تازه‌ترین مورد، یکی از میزبان‌های محبوب Airbnb که با اجاره دادن اقامتگاه‌های مختلف در این پلتفرم امرار معاش می‌کند، مجبور شده یک قانون جدید و کمی متفاوت برای مشتریان خود وضع کند: حق استخراج رمزارز ندارید!

«ماینینگ ممنوع» از کجا آغاز شد؟
این قانون پس از آن اعمال شده که یکی از مهمان‌های او در طول مدت اقامت خود مبلغ 1500 دلار قبض برق برایش بر جای گذاشته است. به گفته وی، این مهمان‌ها در حال حمل حداقل ده کامپیوتر و همچنین یک ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی دیده شده‌اند.

این فرد که اشلی نام دارد، در صفحه تیک‌تاک خود توضیح داد که مهمانان پس از اقامت سه‌ هفته‌ای خود، خانه را کاملاً تمیز و با امتیاز 5 ستاره تحویل داده‌اند. با این حال، مشکل زمانی آغاز شد که او قبض برق این ملک را دریافت کرد.



قبض برق این مهمان‌ها در مدت اقامتشان بالغ بر 1500 دلار بوده است. اشلی در ادامه توضیح داد که پس از دریافت این قبض، سریعاً دوربین‌های امنیتی خارجی ملک را بررسی کرده و متوجه خروج حداقل 10 رایانه و یک ایستگاه شارژ وسایل الکتریکی از خانه شده است.

به گزارش Tomshardware، پس از دشواری‌های فراوان و شکایت، این میزبان Airbnb توانسته هزینه سرسام‌آور برق را از مشتریان خود دریافت کند، با این حال آن‌ها مدعی شده‌اند که در این مدت توانسته‌اند بالغ بر 100 هزار دلار ارز دیجیتال استخراج کنند.


نکته جالب آن است که پس از انتشار ویدئوی تیک‌تاک اشلی در فضای مجازی، افراد زیادی به او مراجعه کرده و داستان‌های مشابهی را روایت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که فرایند استخراج رمزارز یا اصطلاحاً ماینینگ به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال، 137 ماینر بزرگ آمریکا در حال حاضر 2.3 درصد از کل برق تولید شده در این کشور را مصرف می‌کنند. بر همین اساس، استفاده غیرقانونی از انرژی الکتریکی طی سال‌های گذشته برای استخراج رمزارز به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است.

نظر شما در رابطه با این داستان عجیب چیست؟ آیا امکان استخراج این مقدار دارایی رمزارزی در مدت زمان یک هفته آن هم در یک اقامتگاه اجاره‌ای وجود دارد؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره