نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هوش مصنوعی اعجاب‌انگیز انویدیا؛ با شخصیت‌های داخل بازی مکالمه صوتی برقرار کنید

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ انویدیا با موتور NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود، دنیای بازی‌های کامپیوتری را متحول می‌کند.
 
انویدیا با معرفی بازی چندنفره‌ی مبتنی‌بر مبارزه با ربات‌های غول‌پیکر به نام Mecha BREAK، از موتور NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد. تکنولوژی پشت این NPC هوشمند، موتور ابری آواتار انویدیا (ACE) برای بازی‌ها است که در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ معرفی شد. مدل هوش مصنوعی سفارشی ACE به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد NPC (شخصیت‌های غیرقابل بازی) هوشمند بسازند که گیمرها بتوانند به‌طور طبیعی با او تعامل داشته باشند.

نکته‌ی جالب درمورد نسخه‌ی آزمایشی Mecha BREAK اینکه پردازش هوش مصنوعی درصورتی که کاربر کارت گرافیک انویدیا RTX داشته باشد، به‌صورت محلی انجام می‌شود، از مدل‌های سطح پایه مانند RTX 2060 تا قدرتمندترین مدل فعلی یعنی RTX 4090 و فراتر از آن. برای پشتیبانی از این تعداد کارت گرافیک، مدل ACE استفاده‌شده در Mecha BREAK از مدل انویدیا Minitron 4B بهره می‌برد که فقط به ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی نیاز دارد. مدل 4B براساس Nemotron ساخته شده است که به ۴ گرافیک A100 نیاز دارد. این باعث می‌شود Minitron 4B درمقایسه‌با مدل اصلی که احتمالاً به حداقل ۱۶۰ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی نیاز دارد، بسیار سبک باشد.

اگرچه Mecha BREAK اولین بازی محسوب می‌شود که از فناوری Nvidia ACE استفاده می‌کند، اما بیشتر نوعی اثبات مفهوم به‌حساب می‌آید، زیرا فقط روی یک NPC اعمال شده است و در کل بازی استفاده نمی‌شود. طبق ویدیوی انویدیا، با‌توجه‌به اینکه پردازش به‌صورت محلی انجام می‌شود، عملکرد مدل بسیار سریع‌تر (حدود ۳۰۰ میلی‌ثانیه) از هوش مصنوعی مبتنی‌بر ابر است.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم آیا ACE بدون وجود کارت گرافیک RTX انویدیا روی کامپیوتر کار خواهد کرد یا خیر. به‌احتمال زیاد، اگر کارت گرافیک شما از برندهای AMD یا اینتل باشد یا فقط از گرافیک یکپارچه استفاده کنید، این فناوری از نسخه‌ی ابری یا نسخه‌ای بدون هوش‌مصنوعی برای برقراری ارتباط با گیمر بهره خواهد گرفت.

با استفاده از ACE، شخصیت‌های درون بازی Mecha BREAK قادر به درک فرامین صوتی کاربر هستند و دیگر به پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده محدود نمی‌شوند. همچنین ویدیوی نمایشی انویدیا نشان داد که این هوش مصنوعی می‌تواند لهجه‌های مختلف گیمرها را درک کند و بدین‌ترتیب، تجربه‌ای فراگیر برای افراد با پیشینه‌های متفاوت رقم بزند. به‌نظر می‌رسد پاسخ‌های NPC همچنان حالتی شبیه‌به NPCهای معمولی دارند تا انسان واقعی. دلیل احتمالی این موضوع، استفاده از مدل سبکی است که می‌تواند روی دستگاه‌های مختلف اجرا شود، درحالی‌که راهکار ایدئال، استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر ابر (LLM) است که عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.

این اولین‌باری است که فناوری ACE انویدیا در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مطمئناً بسیاری از گیمرها مشتاق‌اند هوش مصنوعی مورد اشاره را تست و قابلیت‌های آن را کشف کنند. به‌خصوص باتوجه‌به رویکرد فراگیر انویدیا که این فناوری را حتی برای کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر RTX نیز دردسترس قرار داده است، به‌نظر می‌رسد ACE بتواند توجه بسیاری افراد را به خود جلب کند. اگر این پیاده‌سازی با موفقیت همراه شود و گیمرها خواهان استفاده از آن در تعداد بیشتری از بازی‌ها باشند، چه بسا در آینده شاهد NPCهایی باشیم که با قدرت هوش مصنوعی، داستان پس‌زمینه و شخصیت منحصربه‌فرد خود را توسعه می‌دهند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر