نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هفتمین بتا iOS 18 منتشر شد؛ آخرین نسخه قبل از معرفی سری آیفون 16؟

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هفتمین بتا iOS 18 منتشر شد؛ آخرین نسخه قبل از معرفی سری آیفون 16؟

دیجیاتو/ احتمالاً تا پیش از معرفی سری آیفون 16، نسخه بتا جدیدی از سیستم‌عامل اپل منتشر نخواهد شد.

اپل روز گذشته نسخه بتای هفتم iOS 18 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. اگر به گذشته رجوع‌ کنیم، اپل 8 نسخه بتا از سیستم‌عامل خود را قبل رونمایی سری جدید آیفون‌ها منتشر می‌کرد. اما حالا «مارک گرمن»، خبرنگار حوزه اپل از نشریه بلومبرگ، نظری متفاوت درباره امسال دارد.

طبق ادعای گرمن در پلتفرم ایکس، ممکن است نسخه بتای هفتم iOS 18، آخرین نسخه سیستم‌عامل اپل پیش از معرفی رسمی سری گوشی‌های آیفون 16 در سپتامبر امسال (شهریور 1403) باشد. از طرفی گرمن اظهار داشته که درصورت انتشار نسخه بتا بعدی، قابلیت جدیدی نخواهیم دید.


نسخه بتا هفتم سیستم‌عامل‌های اپل در پلتفرم‌های مختلف

طبق گزارش‌ها، نسخه نهایی سیستم‌عامل اپل هم‌زمان با عرضه آیفون 16 در رویداد سپتامبر از راه می‌رسد. درصورتی‌که اپل سری آیفون 16 را 4 سپتامبر (14 شهریور 1403) معرفی کند، خبری از نسخه جدید بتا نخواهد بود. اما در صورتی که این گوشی‌ها در 10 سپتامبر (20 شهریور 1403) رونمایی شوند، ممکن است اپل نسخه بتا هشتم iOS 18 را هم منتشر کند؛ هرچند احتمالاً قابلیت جدیدی به آن اضافه نخواهد شد.

برخی از ویژگی‌های iOS 18
نسخه جدید سیستم‌عامل iOS اپل خرداد سال جاری معرفی شد. یکی از ارتقاهای این نسخه صفحه اصلی قابل‌سفارشی‌سازی است که به کاربران اجازه می‌دهد آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را آزادانه هر جایی از صفحه قرار دهند.

از قابلیت‌های جالب iOS 18 می‌توان به قفل‌کردن اپ‌ها اشاره کرد. در این حالت اگر گوشی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهید، می‌توانید بقیه اپ‌ها را قفل کنید یا آن‌ها را در فولدر اپ‌های مخفی قرار دهید تا در دسترس دیگران نباشند.

از طرفی کوپرتینویی‌ها گام بزرگی در عرصه هوش مصنوعی برداشتند و Apple Intelligence را معرفی کردند؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی که با این سیستم به iPadOS 18 ،iOS 18 و macOS Sequoia اضافه می‌شوند و قرار است تجربه کاربران را متحول کنند. «هوش اپل» اطلاعات شخصی شما را دریافت و به ارتقای این تجربه در سراسر این پلتفرم‌ها کمک می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره