نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گرافیک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ شایعات حاکی از آن است که پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بسیار قدرتمند خواهد بود. نتیجه‌ی اولیه‌ی بنچمارک AnTuTu نشان می‌دهد که امتیاز پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه به ۱,۳۳۰,۰۵۷ رسیده است که افزایش چشمگیری نسبت به امتیاز ۸۹۶,۴۱۶ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در رتبه‌بندی AnTuTu به حساب می‌آید.

بر اساس اطلاعات Ice Universe، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 830 در حال آزمایش با فرکانس کاری ۱,۲۵۰ مگاهرتز است. برای مقایسه، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750 در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در نسخه‌ی AB معمولی با فرکانس ۹۰۳ مگاهرتز و در نسخه‌ی AC (که معمولاً با عناوینی مانند “برای گلکسی” یا “پیشرو” شناخته می‌شود) با فرکانس ۱,۰۰۰ مگاهرتز کار می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 735 در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸s نسل ۳ دارای هسته‌های کمتری است اما با فرکانس بالاتر ۱,۱۰۰ مگاهرتز کار می‌کند.

کاربران مشتاق در ویبو از این افشاگر پرسیدند که آیا نسخه‌ی عملکردی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای فرکانس‌های بالاتری خواهد بود؟ در جواب Ice Universe نوشته که که این‌ها هنوز آزمایشات اولیه هستند و ممکن است فرکانس‌های نهایی متفاوت باشند.

علاوه بر این، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای فرکانس‌های بسیار بالایی برای هسته‌های Oryon خود خواهد بود. یک نتیجه‌ی بنچمارک Geekbench نشان داد که دو هسته‌ی سریع این تراشه با فرکانس تا ۴.۰۹ گیگاهرتز (و شش هسته‌ی دیگر با فرکانس ۲.۷۸ گیگاهرتز) کار می‌کنند. برای مقایسه، بالاترین فرکانس پردازنده در گوشی‌های هوشمند در تراشه‌ی Apple A17 Pro آیفون ۱۵ پرو (۳.۷۸ گیگاهرتز) یافت می‌شود. در دنیای اندروید، تراشه‌های Dimensity 9300+ و Snapdragon 8 Gen 3 Leading با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز برابری می‌کنند.

این یعنی که کوالکام احتمالاً اولین شرکتی خواهد بود که در ماه اکتبر به مرز ۴ گیگاهرتز در پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند دست می‌یابد. البته باید بگوییم که تراشه‌ی Apple M4 در آیپد پروهای جدید دارای هسته‌های پردازشی قدرتمند با فرکانس تا ۴.۴ گیگاهرتز است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر