نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ستار هاشمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحویل گرفت

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/ ستار هاشمی صبح امروز با حضور در وزارت ارتباطات سکان این وزارتخانه را برای ۴ سال در دست گرفت.

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم روز گذشته با کسب ۲۶۴ رأی موافق از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

وی صبح امروز پنج شنبه ۱ مردادماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ادای احترام به شهدای گمنام در این وزارتخانه امور مربوط به مدیریت این وزارتخانه را از عیسی زارع پور وزیر پیشین ارتباطات تحویل گرفت.

در این مراسم عیسی زارع پور و برخی معاونان وی نیز حضور داشتند.

همچنین در این مراسم جلسه شورای معاونین وزارتخانه با حضور زارع‌پور و هاشمی برگزار شد.

ستار هاشمی در این مراسم با اشاره به برنامه های خود برای وزارت ارتباطات گفت: حسن کمی که در برنامه توسعه هفتم وجود دارد نشان از یک نگاه دقیق است که ما آن را پرقدرت دنبال می‌کنیم و این به ما کمک می کند بدون فوت وقت کار را شروع کنیم.

وی تاکید کرد: بحث شبکه ملی اطلاعات جزو تکالیف قانونی ماست و ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: باور ما این است که  اقتصاد دیجیتال نیاز است و باید به سمتی برویم که از بورس نیز استفاده کنیم. بحث سرمایه گذاری و نقد شوندگی در کنار هم معنا پیدا میکند و این ظرفیت با استفاده از بورس امکان پذیر است تا ما به سمت اقتصاد دیجیتال برویم.

هاشمی افزود: ازجمله موضوعات دیگر دولت هوشمند است، دولت هوشمند الزاماتی دارد که با وجود دستاوردهای دوستان مردم کم تر از آن استفاده کردند.

وی ادامه داد: نگاه ما بر این است که بتوانیم با آسیب شناسی و تعامل با مردم، آسیب شناسی و شفافیت ایجاد کنیم. در دولت هوشمند بحت قانون دوام نیاز به پیگیری جدی دارد

وزیر ارتباطات گفت: داده های مردم باید دقیق در اختیارشان قرار بگیرد و ما این موضوع را قبل از این هم بسیار دنبال کردیم. 

وی با اشاره به موضوع حکمرانی گفت:موضوع بعدی بحث حمکرانی داده ها است در کشور و این برای تمام دولت ها مهم است. دغدغه ما و همه مردم این است که حکمرانی پلتفرم ها چه می شود و این موضوع را با نگاه حداکثری باید دنبال کنیم. اما بحث مهم حکمرانی داده های داخلی است که ما برنامه داریم از ظرفیت هوش مصنوعی در این زمینه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بحث دیگر امنیت داده است، اینکه داده های مردم مورد حمله سایبری قرار نگیرد و ما این موضوع را نیز با همکاری دستگاه‌ها دنبال می کنیم.

هاشمی افزود: حتما در مسیر پیش رو از کمک ها و تجربه های دکتر زارع پور استفاده می‌کنیم در بحث فیبر نوری نیز با کمک نخبگان جامعه به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم. 

زارع‌پور وزیر پیشین ارتباطات نیز در جلسه هاشمی با معاونان وزارتخانه گفت: معرفی ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات امیدبخش بود و امیدوار بودیم که نمایندگان مجلس با رای اعتماد حضور ایشان را فراهم کنم.

وی اضافه کرد:‌ هاشمی، رکورد آرای وزارت ارتباطات را شکست،‌ قلبا خوشحالم و برای وی و همکاران آرزوی توفیق دارم. هر کمکی که از دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم. باعث خوشحالی است که شخصیتی فرزانه و دانشمند و با اخلاق سکان وزارتخانه را برعهده می‌گیرد.
 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره