نماد آخرین خبر

اپل درحال آزمایش چهار مک جدید با تراشه M4 است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل درحال آزمایش چهار مک جدید با تراشه M4 است

دیجیاتو/ به نظر می‌رسد اپل قصد دارد 4 دستگاه مک جدید با تراشه M4 را در دنباله سال جاری میلادی معرفی کند. آخرین خبرها حکایت از آن دارند که آزمایش این دستگاه‌ها با پردازنده جدید سرعت گرفته و احتمالاً اکتبر (مهرماه) امسال شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم.

به گزارش بلومبرگ، دستگاه‌های مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک ازجمله دستگاه‌هایی هستند که تا چند ماه آینده پردازنده جدید دریافت می‌کنند. همچنین گفته می‌شود 4 دستگاه مک جدید با تراشه‌های سطح پایه M4 روانه بازار می‌شوند و سه‌ تای آن‌ها مجهز به سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای خواهند بود.

دستگاه‌های مک جدید با تراشه‌های ارتقایافته معرفی می‌شوند

علاوه‌براین، یکی از این دستگاه‌ها به تراشه‌ای با سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو ۸ هسته‌ای مجهز می‌شود که نظر می‌رسد پیکربندی جدیدی براساس پردازنده M4 باشد. تمامی این 4 مدل هم با ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم عرضه می‌شوند.

اپل پیش‌ازاین در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آی‌پد پرو از سی‌پی‌یو ۹ هسته‌ای و جی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای استفاده کرده بود. همچنین نسخه‌های ۱ و ۲ ترابایت به سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای مجهز بودند. تراشه سطح قوی‌تر آی‌پد دقیقاً همان تراشه‌ای است که در برخی مدل‌ها از آن‌ها استفاده شده است.

گزارش بلومبرگ به نسخه‌های M4 Pro و M4 Max که در مدل‌های سطح بالاتر مک مینی و مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ مک‌بوک پرو قرار خواهند گرفت، اشاره‌ای نکرده است. این تراشه‌های جدید سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو قوی‌تری از نسخه‌های پیشین خود خواهند داشت و حداکثر حافظه آن‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

هنوز مشخص نیست اپل مدل‌های پایین‌تر دستگاه‌های جدید خود را با تراشه استاندارد M4 معرفی می‌کند یا برای مدل‌هایی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max هم برنامه‌هایی دارد. براساس گزارش‌های پیشین، نمونه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو امسال با پیکربندی جدید روانه بازار می‌شوند. همچنین گفته شده مک مینی جدید که هم‌اکنون درحال توسعه است، با 2 تراشه M4 و M4 Pro در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره