نماد آخرین خبر

سونی بازار کنسول‌های دستی را با دقت تحت نظر دارد

منبع
زومجي
بروزرسانی
سونی بازار کنسول‌های دستی را با دقت تحت نظر دارد

زومجی/ گفته می‌شود که بعد از موفقیت غیرمنتظره و چشم گیر پلی استیشن پورتال، سونی بازار کنسول‌های دستی را به دقت تحت نظر گرفته است.
   
باوجود اینکه لوازم جانبی ریموت پلی کنسول PS5 پیش از عرضه رسمی در نظرسنجی‌های مختلفی مانند وبسایت Push Square استقبال چندانی از سوی مخاطبان را نشان نمیداد، آمار فروش PS Portal از پیش‌بینی‌های قبل از عرضه‌ی سونی فراتر رفته و در صدر جداول فروش و درآمدزایی کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. البته که قیمت ۲۰۰ دلاری این دستگاه نیز در این امر مؤثر بود؛ اما لازم به ذکر است که PS Portal در این رنج قیمتی با لوازم جانبی مشابهی مانند DualSense Edge رقابت می‌کند که حتی نزدیک به سطح عملکرد آن نیز نخواهد بود.

تام هندرسون، خبرنگار نزدیک به منابع رسمی در اکانت توییتر خود نوشته است که حالا غول ژاپنی بعد از موفقیت PS Portal «توجه نزدیکی به بازار کنسول‌های دستی» دارد. عرضه‌ی موفقیت آمیز کنسول دستی Steam Deck توسط Valve و دیگر دستگاه‌های گیمینگ مبتنی بر پی سی مثل ROG Ally نیز مهر تأیید دیگری بود که بر توجه مخاطبان به دستگاه‌های گیمینگ قابل حمل خورد. البته لازم به ذکر است که کل آمار فروش کنسول Steam Deck کمتر از ۱۰ میلیون نسخه است که از این حیث پایین‌تر از PS Vita سونی قرار می‌گیرد.

اوایل امسال شایعاتی مبنی بر طراحی یک دستگاه قابل حمل توسط سونی که فقط امکان اجرای بازی‌های PS4 را داشت، توسط یک منبع روسی منتشر شده بود. اما این خبر باوجود پوشش گسترده در رسانه‌ها هیچ وقت به‌صورت رسمی تأیید نشد.

درحالی که همیشه علاقه مندانی به کنسول‌های دستی پلی استیشن وجود داشته است، این شرکت هنوز متقاعد نشده است که بازار مخاطبان این قبیل محصولات به اندازه کافی و سودده برای آن وجود دارد. بعید است که سونی تصمیم به توسعه‌ی بازی‌های خاصی برای دستگاه‌های قابل حمل بگیرد؛ چراکه این یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف کنسول PS Vita بود. بنابراین حتی در صورت معرفی چنین محصولی هم باید گفت که محتمل‌ترین گزینه، ارائه‌ی یک مجموعه بازی مشترک با PS5 است که از سوی دیگر می‌تواند به یک محصول بزرگ، سنگین و گران‌قیمت منجر شود. محدود کردن دامنه فعالیت یک محصول جدید به بازی‌های قدیمی PS4 نیز چندان در تصورات نمی‌گنجد؛ چراکه سونی در تلاش است تا به آرامی خود را از این نسل جدا کند.

بنابراین احتمالاً سونی فعلاً روی بهبود تجربه کاربری PS Portal کار خواهد کرد. ایده‌ی تجربه‌ی از راه دور یا ریموت پلی بازی‌های PS5 در ظاهر فعلی خود خوب به نظر می‌رسد؛ اما یک سری تکنولوژی‌هایی وجود دارند که سونی می‌تواند با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها کیفیت تصویر روی لوازم کنترل از راه دور را ارتقاء و زمان تأخیر آن را کاهش دهد تا به‌طور کلی تجربه لذت بخش تری را برای مخاطب به‌دنبال داشته باشد. بنابراین این مسیری است که به نظر می‌رسد برای صرف دلارهای تحقیقاتی سونی امن‌تر باشد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره