نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

این ربات ترسناک چینی، شکست‌ناپذیر است!

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نیوز/ شرکت چینی یونیتری رباتیکز، ویدیویی از  ربات ترسناک و فوق پیشرفته خودش به‌نام G1 را منتشر کرده که مشاهده توانمندی‌هایش شما را متعجب خواهد کرد.
 

در دهه گذشته، سازندگان ربات‌های انسان‌نما تلاش کرده‌اند تا دستاوردهای خود را هر چه بیشتر شبیه انسان‌ها کنند. اما در سال ۲۰۲۴ به نظر می‌رسد که شاهد تغییر عجیبی در چابکی رویاهای رباتیک دوپای خود هستیم. در واقع شرکت‌های فعال در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی از عجیب بودن پیچ‌وخم‌های آخرین محصولات خود نمی‌ترسند.

شرکت چینی یونیتری رباتیکز (Unitree Robotics)، روز دوشنبه ویدیوی جدیدی را در یوتیوب منتشر کرد که در آن نسل جدید ربات G1 که یک ربات ۱۶ هزار دلاری است را به نمایش گذاشت. این تازه‌ترین نمایش یک ربات است که برای انجام اهداف خود به شیوه‌های کاملا غیرانسانی مانور می‌دهد.


ویدیویی از قدرت‌های شگفت‌انگیز ربات ترسناک چینی‌ها
این ویدیو شامل حرکات عجیب زیادی است که نشان می‌دهد چگونه ربات ترسناک چینی‌ها می‌تواند از زمین بلند شود یا با انجام یک نوع حرکت عجیب‌و‌غریب و چرخش 180 درجه‌ای، به مردم سلام می‌کند. همه اینها بسیار شبیه به نسخه جدید ربات آتلانتا شرکت توانمند Boston Dynamics است که راه جدیدی برای بلند شدن روی پاهای خود دارد.

همچنین نمایشی از ربات Unitree وجود دارد که به آن لگد زده می‌شود یا مشت می‌خورد، اما روی زمین نمی‌افتد. احتمالا سازنده آن برای به‌رخ کشیدن توانایی تعادل ربات خودش این کلیپ را منتشر کرده است. اما همه‌چیز ترسناک به‌نظر می‌رسد. این‌ها در نهایت ربات‌هایی هستند که شبیه انسان‌ها ساخته شده‌اند و خبر از آینده‌ای ترسناک پر از ربات‌های خشن، پرقدرت و بدون هرگونه احساس می‌دهند.

در دهه گذشته، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه رباتیک بودیم. شرکت‌های بزرگی مانند Boston Dynamics با معرفی ربات‌هایی که می‌توانستند حرکات پیچیده و انسانی را انجام دهند، مرزهای این فناوری را جابه‌جا کردند. اما به نظر می‌رسد این تازه آغاز راه است.

در سال‌های اخیر، شاهد تغییر رویکرد در طراحی ربات‌ها هستیم. اگر در گذشته تمرکز بر شبیه‌سازی هرچه بیشتر حرکات انسان بود، اکنون رویکرد به سمت ایجاد ربات‌هایی با توانایی‌های فراتر از انسان‌ها پیش رفته است. ربات‌هایی که نه تنها می‌توانند راه بروند و بدوند، بلکه قادر به انجام حرکات آکروباتیک پیچیده و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه هستند.

شرکت‌هایی مانند یونیتری رباتیکز با معرفی ربات های ترسناک و پیشرفته‌ای مانند G1، این تحول را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند. ربات‌هایی که با حرکات غیرمنتظره و تعادل فوق‌العاده خود، مرزهای توانایی‌های رباتیک را جابه‌جا می‌کنند.



این پیشرفت‌ها سوالات مهمی را در مورد آینده رباتیک و جایگاه انسان در آن مطرح می‌کند. آیا ربات‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌توانند بسیاری از کارهای روزمره ما را انجام دهند و حتی جایگزین ما شوند؟ یا اینکه نقش آن‌ها در زندگی ما مکمل انسان‌ها خواهد بود؟

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک، به نظر می‌رسد که آینده‌ای پر از امکانات جدید در انتظار ماست. اما در عین حال، باید به این نکته توجه داشت که توسعه این فناوری‌ها مسئولیت‌های اخلاقی بزرگی را نیز به همراه دارد.

در پایان می‌توان گفت که ما در آستانه یک انقلاب بزرگ در حوزه رباتیک هستیم. انقلابی که نه تنها زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بلکه به طور کلی نحوه تعامل ما با دنیای اطرافمان را تغییر خواهد داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره