نماد آخرین خبر

سامسونگ می‌خواهد مصرف انرژی نمایشگرهای OLED را کاهش دهد

منبع
زوميت
بروزرسانی
سامسونگ می‌خواهد مصرف انرژی نمایشگرهای OLED را کاهش دهد

زومیت/ سامسونگ می‌خواهد مصرف انرژی نمایشگرهای OLED آینده را به‌میزان چشمگیری کاهش دهد تا انرژی اضافه دردسترس پردازش‌های هوش مصنوعی قرار گیرد.
 
سامسونگ دیسپلی در رویداد IMID 2024 حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. این شرکت نمایشگر micro LED فوق‌العاده‌ای با قابلیت کشسانی شبیه لاستیک به‌نمایش گذاشت و درمورد اهمیت فناوری OLED در عصر هوش مصنوعی صحبت کرد.

به گفته‌ی لی چانگ، رئیس سامسونگ دیسپلی، فناوری OLED و هوش مصنوعی رابطه‌ی بسیار خوبی دارند و پیشرفت‌های آتی در حوزه‌ی نمایشگرهای OLED به پیشبرد هوش مصنوعی، به‌ویژه برای دستگاه‌های قابل‌ حمل کمک خواهد کرد.

عصر هوش مصنوعی به دستگاه‌های کم‌مصرفی نیاز دارد که بتوانند کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای ارائه دهند و همچنین از صفحه‌نمایش‌های بزرگ در فرم‌فکتورهای بسیار قابل‌ حمل بهره ببرند. آقای چانگ در IMID 2024 توضیح داد که «بهترین نمایشگری که این شرایط را برآورده می‌کند، OLED است.»

چانگ در کنفرانس IMID 2024 گفت زمانی‌ که سامسونگ اولین فناوری نمایشگر بدون‌نیاز به فیلم پولاریزه را در جهان توسعه داد، مصرف انرژی را بیش از ۳۰ درصد بهبود بخشید.

تلاش‌های غول فناوری کره‌ی جنوبی برای بهبود بازدهی مصرف انرژی نمایشگرهایش همچنان ادامه دارد. این شرکت قصد دارد در آینده انرژی مصرفی نمایشگرهای OLED را به حدود نصف سطح فعلی کاهش دهد. پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه نیاز به سطوح قابل‌ توجهی از انرژی دارد و یکی از بهترین روش‌ها برای پشتیبانی از فناوری مذکور، ساخت نمایشگرهای OLED با بازدهی بیشتر است. با هدف کاهش مصرف انرژی پنل‌های OLED آینده‌ی سامسونگ به بیش‌ از ۵۰ درصد، تمام انرژی صرفه‌جویی‌شده برای استفاده‌ی هوش مصنوعی آزاد خواهد شد.

سامسونگ دیسپلی می‌گوید عصر 6G همراه با آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی، نیاز به دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ را افزایش می‌دهد و این شرکت به ما یادآوری کرد که درحال توسعه‌ی محصولات با فرم‌فکتورهای مختلف ازجمله تاشدنی دوتکه، تاشدنی چندتکه و رول‌شدنی است. نمونه‌های اولیه‌ی این نوع دستگاه‌ها در سال‌های اخیر و در رویدادهای مختلف فناوری به‌نمایش درآمده‌اند.

سامسونگ اشاره می‌کند که نمایشگرهای microOLED برای دستگاه‌های واقعیت ترکیبی (XR) می‌توانند در آینده به دستگاه‌های قابل‌حمل و با صفحه‌نمایش بزرگ تبدیل شوند. قیمت و وزن درحال‌حاضر بزرگ‌ترین موانع این شرکت در حوزه‌ی واقعیت ترکیبی محسوب می‌شوند، اما بازار دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، پس‌ از رفع موانع رشد چشمگیری تجربه خواهند کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره