نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

سری آیفون ۱۷ به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهد شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
سری آیفون ۱۷ به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهد شد

ترنجی/ یک منبع مورد اعتماد ادعا کرده است که سری آیفون ۱۷ به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهند شد، که بیشتر از رم ۸ گیگابایتی مورد انتظار در مدل های آینده سری آیفون ۱۶ اپل است.

تمامی اعضای سری آیفون ۱۷ به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند
میزان رم در سری آیفون ۱۵ بین مدل های غیر پرو و پرو متفاوت است: آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم هستند، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با ۸ گیگابایتی رم عرضه می‌شوند. گفته می‌شود دلیل این تفاوت آن است که Apple Intelligence (مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی اپل) در حال حاضر تنها مختص مدل های پرو است.

از آنجایی که این یک نیاز برای هوشمندی اپل است، انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون ۱۶ آینده اپل دارای ۸ گیگابایت رم باشند. شاید آیفون SE 4 نیز (که در بهار رونمایی خواهد شد) دارای همین میزان حافظه رم باشد. یک کاربر چینی زبان به نام «Phone Chip Expert» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو ادعا کرد که سری آیفون ۱۷ برای برنامه های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی روی دستگاه، به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهند شد.


این افشاگر اطلاعات می‌گوید:«اگر قصد ارتقا به یک آیفون مجهز به هوش مصنوعی را دارید، آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ ممکن است انتخاب بهتری باشد.» سری آیفون ۱۶ که امسال معرفی می‌شود تنها دارای ۸ گیگابایت حافظه رم است و بیشتر پردازش‌های هوش مصنوعی در فضای ابری انجام می‌شود. آیفون ۱۷ که در سال آینده از راه خواهد رسید، دارای ۱۲ گیگابایت رم و برنامه های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر خواهد بود. این نکته را باید کسانی که بودجه محدودی دارند و می‌خواهند آیفون خود را ارتقاء دهند، در نظر بگیرند.

برنامه های کاربردی Edge AI به پردازش هوش مصنوعی اشاره دارد که مستقیماً در دستگاه اتفاق می‌افتد، نه اینکه به سرورهای ابری متکی باشد. «Edge» به این معنی که پردازش داده ها نزدیک به منبع داده (خود دستگاه) صورت می‌گیرد نه در یک مکان متمرکز مانند یک مرکز داده ابری.

مطابق با گزارش منبع، این اولین باری نیست که شایعاتی منتشر می‌شود مبنی بر آنکه آیفون های ۲۰۲۵ اپل به حافظه رم بیشتری مجهز خواهند بود. در یک یادداشت تحقیقاتی در ماه می ۲۰۲۴ جف پو، تحلیلگر اطلاعات، ادعا کرد که iPhone 17 Pro و 17 Pro Max به ۱۲ گیگابایت رم مجهز خواهند شد. وی معتقد بود که iPhone 17 و iPhone 17 Slim یا Air با یک طراحی کاملاً جدید با ۸ گیگابایت رم از راه می‌رسند. اما اطلاعات فاش شده جدید نشان می‌دهند که تمامی اعضای سری آیفون ۱۷ دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم هستند.

این افشاگر اطلاعات (Phone Chip Expert) سابقه‌ای از پیش‌بینی های دقیق دارد. وی اولین کسی بود که فاش کرد که آیفون ۷ در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود و مدل های استاندارد آیفون ۱۴ همچنان از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کنند، در حالی که تراشه پیشرفته تر A16 منحصر به مدل های آیفون ۱۴ پرو است. این پیش‌بینی‌ ها بعداً توسط چندین منبع معتبر تأیید شد و در زمان رونمایی محصولات نیز، صحت آنها ثابت شد. چندی پیش نیز این افشاگر اطلاعات ادعا کرد که اپل در حال توسعه پردازنده های سرور هوش مصنوعی خود با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC است. و هدف این شرکت، تولید انبوه آن تا نیمه دوم ۲۰۲۵ است.

نظر شما چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره