نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ساده‌ترین روش‌های انتقال تصویر گوشی به مانیتور

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ در صورتی که قصد تماشای ویدئو در کنار دوستان را دارید یا می‌خواهید تصویر صفحه‌نمایش گوشی خود را برای انجام راحت‌تر امور به یک مانیتور یا لپ‌تاپ انتقال دهید، در این مطلب می‌توانید 3 روش ساده انتقال تصویر گوشی به مانیتور را آموزش ببینید.

گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته بسیار پیشرفته شده و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند مانند یک کامپیوتر شخصی تمام نیازهای یک کاربر معمولی را برطرف کنند.

با این وجود، برخی افراد برای کار با صفحه‌نمایش کوچک گوشی خود مشکل داشته یا عدم دسترسی به موس و کیبورد را یک محدودیت بزرگ توصیف می‌کنند. علاوه بر این، گاهی اوقات قصد انجام بازی یا تماشای فیلم به همراه دوستان و آشنایان را داریم که در این حالت استفاده صفحه‌نمایش کوچک گوشی‌های هوشمند چندان جذاب نخواهد بود.

اینجاست که ایده انتقال تصویر گوشی به مانیتور کامپیوتر یا لپ‌تاپ معنا پیدا می‌کند. برای این کار روش‌های و ابزارهای گسترده‌ای وجود دارد، با این حال در این مطلب سه مورد از ساده‌ترین راه‌های انتقال تصویر گوشی به نمایشگر را با هم مرور می‌کنیم.

روش اول: انتقال تصویر موبایل با کابل USB
در صورتی که مانیتور مجهز به پورت USB-C با قابلیت دیسپلی‌پورت در اختیار دارید، فرایند انتقال تصویر گوشی بر روی نمایشگر برایتان بسیار ساده خواهد بود. به عنوان مثال، می‌توان به مانیتور اداری F24-075W1 از برند فاطر می‌توان اشاره کرد که علی‌رغم برچسب قیمت معقول، یک درگاه USB-C با پشتیبانی از دیسپلی‌پورت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در مرحله بعد به یک کابل با کیفیت نیاز خواهد داشت. این کابل باید از دیسپلی‌پورت Alt mode پشتیبانی کرده و حداقل پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال بدون مشکل تصویر داشته باشد.

در صورتی که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، در این مرحله باید به بخش تنظیمات (Setting) گوشی مراجعه کرده و قابلیت USB debugging گوشی خود را فعال کنید.

در مرحله بعد گوشی خود را با استفاده از کابل به درگاه USB-C مانیتور وصل کرده و ورودی تصویر نمایشگر خود را به این پورت تغییر دهید. اکنون بدون مشکل می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی خود را در مانیتور مشاهده کنید.

نکته جالب آن است که اگر گوشی پرچمدار سامسونگ سری گلکسی S9 به بعد در اختیار داشته باشید، به لطف قابلیت DEX می‌توانید از گوشی خود همانند یک کامپیوتر استفاده کنید.


برای استفاده از قابلیت Samsung DEX نیز تنها کافیست پس از وصل کردن گوشی به مانیتور، در پنل اعلان گوشی گزینه DEX را فعال کرده و پورت ورودی مانیتور را بر روی USB-C بگذارید. پس از چند ثانیه این دو به یکدیگر متصل خواهند شد.

روش دوم: انتقال تصویر موبایل بدون کابل و نرم‌افزار جانبی
دومین روش انتصال تصویر گوشی به مانیتور استفاده از قابلیت ویندوز برای انجام این کار است که به کابل یا نرم‌افزار جانبی هم نیازی نخواهد داشت.

برای این‌کار ابتدا به منوی استارت ویندوز مراجعه کرده و گزینه تنظیمات (Settings) را اجرا کنید. در مرحله بعد اولین گزینه یعنی سیستم (System) را انتخاب کنید.

در صفحه جدید و در منوی سمت چپ باید گزینه Projecting to this PC را انتخاب کنید. اکنون نیاز است که منوی کشویی اول را باز کرده و سپس به سراغ Available Everywhere بروید.


در صورتی که این گزینه برای شما قابل انتخاب نبود، در همین صفحه بر روی Optional features کلیک کرده و سپس دکمه مثبت بالای این بخش را انتخاب کنید.

در صفحه جدید نیاز است که به جستجوی عبارت «Wireless Display» و تیک جلوی آن را فعال کنید. اکنون بر روی دکمه Add کلیک کنید تا این قابلیت بر روی ویندوز دانلود و نصب شود.

پس از پایان این مراحل، تنها باید اپلیکیشن Connect را در منوی استارت جستجو کرده و آن را اجرا کنید. پس از باز شدن صفحه آبی، در بخش اعلان گوشی گزینه انتقال تصویر را انتخاب کنید. این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی معمولاً با نام‌هایی مختلفی مانند Screen Cast یا Screen Share نمایش داده می‌شود.

روش سوم: استفاده از نرم‌افزار جانبی برای انتقال تصویر گوشی
سومین روش انتصال تصویر گوشی به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، استفاده از نرم‌افزارهای جانبی است که علاوه بر مجموعه‌ای از قابلیت‌های گوناگون، می‌توانند مشکلاتی همچون لگ یا تاخیر را نیز برطرف کنند.

یکی از بهترین نرم‌افزارهای انجام این کار AirDroid Cast نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بدون دردسر تصویر صفحه‌نمایش گوشی خود را به ویندوز، مک یا حتی لینوکس انتقال دهد.

تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در صورت تمایل به انتقال تصویر بدون استفاده از کابل، باید هر دو دستگاه یعنی گوشی هوشمند و همچنین لپ‌تاپ یا رایانه شخصی شما به یک شبکه وای‌فای متصل باشن.

در ابتدا باید اپلیکیشن AirDroid Cast را هم بر روی گوشی و هم بر روی سیستم نصب کنید.

پس از اجرا کردن این نرم‌افزار با درخواست ارائه کد سیستم مواجه خواهید شد که می‌توانید آن را از نسخه نصب شده بر روی لپ‌تاپ یا یارانه شخصی دریافت کنید. علاوه بر این، امکان کلیک کردن بر روی گزینه اسکن QR کد نیز وجود دارد.

اکنون برای آغاز فرایند اتصال دو دستگاه به یکدیگر باید بر روی گزینه Allow کلیک کنید. پس از چند ثانیه اتصال برقرار شده و کاربر می‌توان از صفحه‌نمایش گوشی بر روی سیستم لذت ببرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم