نماد آخرین خبر

«بیل گیتس» درباره هوش مصنوعی، نشر اطلاعات نادرست و تغییرات آب‌و‌هوایی صحبت کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
«بیل گیتس» درباره هوش مصنوعی، نشر اطلاعات نادرست و تغییرات آب‌و‌هوایی صحبت کرد

دیجیاتو/ مصاحبه بیل گیتس بخشی از مستند What's Next? The Future with Bill Gates است که 28 شهریور از نتفلیکس نمایش داده خواهد شد.

«بیل گیتس» در مصاحبه جدیدی می‌گوید که کارشناسان حوزه فناوری تمام پاسخ‌های موردنیاز درباره تأثیر هوش مصنوعی بر کسب‌و‌کارها و فعالیت‌های اجتماعی در آینده را ندارند. بااین‌حال او فکر می‌کند بسیار مهم است که تمام ما اکنون با ابزارهای هوش مصنوعی شروع به‌کار کنیم.

گیتس در مصاحبه‌ خود با CNET درباره دنیای آینده، هوش مصنوعی، انتشار اطلاعات نادرست و تغییرات آب‌و‌هوایی صحبت کرده است. او می‌گوید:

«توانایی خوب‌ کارکردن با هوش مصنوعی و سودبردن از آن اکنون مهم‌تر از درک اکسل یا اینترنت است.»

صحبت‌های بیل گیتس درباره آینده هوش مصنوعی

در بخش دیگری از این مصاحبه، گیتس در مورد آینده انسان‌ها و کسب‌و‌کارها با وجود هوش مصنوعی صحبت کرده است. او می‌گوید که هوش مصنوعی می‌تواند به کمبود معلمان، پزشکان و متخصصان حوزه سلامت روان کمک کند، اما عقیده دارد که انسان‌ها نیز باید در نظر گرفته شوند و احتمالاً باید محدودیت‌هایی برای استفاده از این فناوری تعریف شود.

هم‌بنیان گذار مایکروسافت در ادامه می‌گوید که این گفتگوها در 10 تا 20 سال آینده ادامه خواهند داشت، زیرا ماهیت کار با هوش مصنوعی درحال تکامل است.

او به همه توصیه می‌کند که «از هوش مصنوعی به‌عنوان یک ابزار» استفاده کنند. بیل گیتس در این رابطه می‌گوید:

«چه یک تصویرگر باشید، یا یک کدنویس یا پشتیبان یا حتی کسی که در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار است، توانایی خوب کارکردن با هوش مصنوعی و استفاده از آن درحال‌حاضر مهم‌تر از درک اکسل یا اینترنت است.»
گیتس در ادامه درباره مقابله با اطلاعات نادرست می‌گوید که راه‌حل قاطعی برای آن وجود ندارد. او می‌گوید که در حالت ایده‌آل، «سیستم‌ها و رفتارهایی» وجود خواهند داشت که به ما کمک می‌کند تا از تولیدکنندگان محتوا آگاه شویم و اکثر کشورها اکنون در تلاش هستند تا مرزهای مناسبی را برای رسیدگی به اطلاعات نادرست پیدا کنند.

نهایتاً مدیرعامل سابق مایکروسافت درباره تغییرات آب‌و‌هوایی می‌گوید که برای صنایعی مانند تولید فولاد و سیمان نوآوری‌های جدیدی موردنیاز است و شرکت سرمایه‌گذاری او موسوم به Breakthrough Energy به تأمین مالی این پروژه‌ها می‌پردازد.

او همچنین به حوزه‌هایی مانند «محصولات غذایی» اشاره کرده است که میزان انتشار کربن در آن‌ها کم است، اما به اهمیت افزایش آگاهی درباره آن‌ها نیز اشاره کرد.

مصاحبه بیل گیتس بخشی از مستند What's Next? The Future with Bill Gates است که روز 18 سپتامبر (28 شهریور) از نتفلیکس نمایش داده خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره