نماد آخرین خبر

ایالت هندی اینترنت را قطع کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ایالت هندی اینترنت را قطع کرد

ایسنا/ ایالت مرزی مانیپور در شمال شرقی هند، خدمات اینترنتی را به مدت پنج روز ممنوع کرد تا در بحبوحه درگیری‌های قومیتی که چندین قربانی گرفته است، از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری کند.

وزارت داخلی مانیپور دستور داد خدمات اینترنت و تلفن همراه از ساعت ۳ بعدازظهر روز سه شنبه تا ساعت ۳ یکشنبه آینده، مسدود شود.

در حکم وزارت داخلی مانیپور آمده است: با توجه به وضعیت نظم و قانون حاکم در مانیپور، این نگرانی وجود دارد که برخی از عناصر ضد اجتماعی، ممکن است از شبکه‌های اجتماعی برای انتقال تصاویر، صحبت‌ها و پیام‌های ویدیویی نفرت پراکنی که احساسات عمومی را تحریک می‌کند، استفاده کنند.

دولت مانیپور روز سه شنبه در پی درگیری میان دانشجویان و نیروهای امنیتی، در دو منطقه ایمفال غرب و ایمفال شرق، مقررات منع رفت و آمد برقرار کرد. دانشجویان به خشونت‌های اخیر میان دو گروه قومی اعتراض داشتند و خواستار برکناری مشاور امنیتی و مدیرکل پلیس ایالتی شده بودند. طبق گزارش روزنامه هندو، دانشجویان همچنین خواستار استعفای نمایندگان ایالت شده بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، درگیری بین دو گروه قومی اصلی در مانیپور، از ماه مه سال گذشته در جریان است و بیش از ۲۰۰ نفر قربانی این درگیری شده و هزاران نفر از خانه خود آواره شده اند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره