نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

رسانه های روسی در اینستاگرام و فیس بوک مسدود می شوند

منبع
مهر
بروزرسانی
رسانه های روسی در اینستاگرام و فیس بوک مسدود می شوند

مهر/ شرکت متا اعلام کرد «راشاتودی»، Rossiya Segodnya  و دیگر رسانه های روسی را در پلتفرم های خود مسدود می کند.

به گزارش رویترز، این شرکت مدعی شده رسانه های مذکور از تاکتیک های فریبکارانه برای عملیات های نفوذ مخفی آنلاین استفاده می کند.

ممنوعیت مذکور نشان دهنده تشدید اقدامات این غول فناوری آمریکایی علیه رسانه های روسی است، آنهم در حالیکه متا طی سال های گذشته گام هایی محدود مانند جلوگیری از انتشار آگهی توسط رسانه های مذکور در پلتفرم ها و کاهش گستره پست های آنها انجام داده بود.

این شبکه اجتماعی در بیانیه ای نوشت: پس از ملاحظاتی دقیق ما اقدامات اجرایی فعلی علیه رسانه های روسیه را گسترش دادیم. راشا تودی، Rossiya Segodnya و دیگر رسانه های مرتبط اکنون به دلیل دخالت های خارجی در اپ های ما در سراسر جهان مسدود شده اند.

ممنوعیت مذکور طی روزهای آینده در فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ و تردز اجرا می شود. سفارت روسیه و کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

اقدام متا در حالی انجام شده که دولت آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی اتهامات پولشویی علیه ۲ کارمند راشاتودی را ثبت کرد. به گفته مقامات این ۲ تن در طرحی برای استخدام یک شرکت آمریکایی جهت تولید محتوای آنلاین تاثیرگذار بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور شرکت کرده بودند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره