نماد آخرین خبر

مدیرعامل ریسپاون از قیمت پلی استیشن 5 پرو دفاع کرد

منبع
زومجي
بروزرسانی
مدیرعامل ریسپاون از قیمت پلی استیشن 5 پرو دفاع کرد

زومجی/ وینس زمپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون اینترتینمنت، نحوه قیمت‌گذاری کنسول پلی استیشن 5 پرو را منطقی توصیف کرد.
 
تبلیغات 
 
بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی در زمان تایید خبر قیمت‌گذاری پلی استیشن 5 پرو با برچسب ۷۰۰ دلاری شوکه شدند و ازهمان‌زمان صحبت‌هایی درباره ارزش خرید این کنسول میان‌نسلی با قیمت اعلام شده در انجمن‌های مختلف درجریان است. به نظر می‌رسد این بحث و گفتگوها تا زمان عرضه پلی استیشن 5 پرو در نوامبر امسال و احتمالا تا مدت‌ها پس از آن ادامه داشته باشند.

حال وینس زمپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون اینترتینمنت و مدیر ارشد سازمان استودیوهای EA در بیانیه جدیدی به بیان نظر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری کنسول آینده سونی با توجه به همه جنبه‌ها پرداخته است.

زمپلا به این واقعیت اشاره کرد که اگر به قیمت‌ کنسول‌های بازی در دو دهه گذشته توجه کنیم، می‌بینیم که شرکت‌ها نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها را باتوجه‌به تورم بازار تنظیم کرده‌اند که درمقایسه‌با قیمت پلی استیشن 5 پرو در بازار کنونی، بالاتر به حساب می‌آیند؛ به‌همین‌دلیل می‌توان قیمت‌گذاری این کنسول را منطقی دانست. رئیس ریسپاون در ادامه خاطرنشان کرد که امروزه به دست آوردن یک کامپیوتر شخصی با بودجه ۷۰۰ دلاری که توانایی ارائه عملکرد و کیفیت مشابه پلی استیشن 5 پرو داشته باشد، امکان‌پذیر نیست.

زمپلا دراین‌باره گفت: «من فکر می‌کنم افراد هرچیزی‌که به ما امکان عملکرد بهتری را بدهد دوست دارند. برای من این یک اتفاق شگفت‌انگیز است. من متوجه شدم که بسیاری پلی استیشن 5 پرو را به چشم گران‌ترین پلتفرم نگاه می‌کنند. واقعا اینطور نیست. اگر به عقب برگردید، برخی از کنسول‌های قدیمی در زمان خودشان به‌همین اندازه گران بودند و احتمالاً متناسب با تورم بازار قیمت‌گذاری شده‌اند؛ بنابراین بااینکه قیمت پلی استیشن 5 پرو در ابتدا شوکه‌کننده بود، اما با توجه‌به رویکردهای قیمت‌گذاری مشابه در دهه‌های گذشته آنچنان گران به حساب نمی‌آید.

شما اگر قطعات یک کامپیوتر شخصی را با هزینه ۷۰۰ دلاری جمع‌آوری کنید، عملکردی مشابه این کنسول دریافت نمی‌کنید. منظورم این است تعادل میان قیمت و عملکرد پلی استیشن 5 پرو وجود دارد. آیا این کنسول برای مردم گران خواهد بود؟ قطعا بله؛ چراکه همه بازیکن‌ها توان پرداخت هزینه خرید آن را ندارند. آیا بهتر نبود اگر این کنسول با قیمتی ارزان‌تر عرضه می‌شد؟ مطمئنا من می‌خواهم افراد بیشتری آن را داشته باشند. بااین‌حال این قیمت واقعا منطقی است».

سونی زمان رسمی عرضه‌ کنسول پلی استیشن 5 پرو را ۱۷ آبان ۱۴۰۳ (۷ نوامبر ۲۰۲۴) تعیین کرده است. همچنین امکان پیش سفارش این محصول از تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴) فراهم خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره