نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

جزئیات جدید درباره نخستین گوشی رول شونده سامسونگ فاش شد

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی
جزئیات جدید درباره نخستین گوشی رول شونده سامسونگ فاش شد

آی تی رسان/ پیش‌تر در سال 2021 درخواست ثبت اختراع سامسونگ پیرامون یک گوشی رول شونده در فضای وب فاش شد. از آن زمان به بعد، خبر توسعه گوشی رول شونده چندین بار در رسانه‌های مختلف مطرح شد. اولین گوشی رول شونده برند کره‌ای در سال 2025 عرضه می‌شود. اکنون پس از گذشت مدت تقریبا یک سال بالاخره اطلاعات جدیدی درباره این محصول منتشر شده است.

وبسایت کره‌ای The Elec بار دیگر خبر عرضه این گوشی در سال 2025 را مورد تائید قرار داده است. گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که این گوشی با نمایشگر غول‌پیکر 12.4 اینچی رول شونده روانه بازار خواهد شد. برای مقایسه بهتر بایستی خاطرنشان کرد که گوشی اخیرا معرفی شده هواوی میت XT آلتیمیت با طراحی تاشو سه‌گانه مجهز به یک نمایشگر 10.2 اینچی است.

همچنین شایعه شده که این گوشی رول شونده با فناوری دوربین زیر نمایشگر عرضه می‌شود. گوشی‌های تاشو کتابی‌شکل سامسونگ مانند گلکسی زد فولد 6 هم‌اکنون برای یکی از دوربین‌های سلفی خود از این فناوری استفاده می‌کنند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که چه تعداد از دوربین‌های گوشی رول شونده آینده از فناوری زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد؛ خصوصا اینکه گوشی آینده دارای قالب طراحی متفاوتی خواهد بود.

بعلاوه سامسونگ در گذشته و طی سال 2021 روی توسعه دستگاهی با مکانیسم تاشو سه‌گانه نیز کار کرده است؛ تا جایی‌که حتی نمونه اولیه این محصول نیز به معرض نمایش گذاشته شد. با این‌حال این دستگاه هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. اما هواوی به‌عنوان نخستین تولیدکننده جهان، گوشی میت XT آلتیمیت با مکانیسم تاشو سه‌گانه را روانه بازار کرد. دستگاه هواوی به‌جای دو بار تا شدن به سمت داخل با الگوی Z شکل تا می‌شود. این محصول از بخشی از نمایشگر تاشو بزرگ خود به‌عنوان صفحه‌نمایش خارجی استفاده می‌کند.

مشاهده پیشتازی هواوی در این عرصه احتمالا تا حدی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد؛ چرا که سامسونگ پیش‌تر روی توسعه یک گوشی تاشو با مکانیسم سه‌گانه کار کرده و حتی نمونه اولیه آن‌را به معرض نمایش گذاشته بود. اما راز این موضوع در استراتژی تجاری سامسونگ نهفته است. یکی از منابع آشنا با امور داخلی سامسونگ مدعی شده که واحد Mobile Experience مسئولیت توسعه دستگاه‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند را بر عهده داشته و اخیرا بر مقوله کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری تمرکز نموده است.

 

از طرفی یکی از مقامات دیگر نیز اعلام کرده که سامسونگ الکترونیکس تا حدی هزینه‌های خود را کاهش داده است؛ تا جایی‌که امسال تولید محصولات ماکت ارائه شده به فروشگاه‌های عمومی تلفن همراه را متوقف خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره