نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ از گلکسی F05 رونمایی کرد؛ همان گلکسی A05 با ظاهری متفاوت

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
سامسونگ از گلکسی F05 رونمایی کرد؛ همان گلکسی A05 با ظاهری متفاوت

دیجی کالا/ سامسونگ به تازگی از گوشی جدید خود، گلکسی F05، رونمایی کرده است که به نظر می‌رسد نسخه‌ای تغییر یافته از گلکسی M05 و A05 باشد. این گوشی به طور رسمی در هند معرفی شده و به رغم تفاوت‌های ظاهری با گلکسی A05 و M05، از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی با آن‌ها دارد.

  
یکی از ویژگی‌های جذاب گلکسی F05 طراحی آن است. پشت گوشی با الگوی چرمی Twilight Blue پوشانده شده که به گوشی ظاهری متفاوت و مدرن می‌بخشد. در این گوشی یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به کار رفته است. این دوربین توانایی ضبط ویدیوهای Full HD با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. همچنین، یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی در کنار آن قرار دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است.

گلکسی F05 به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی PLS LCD با رزولوشن HD+ (720 × ۱۶۰۰ پیکسل) مجهز شده که نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز دارد. اقتصادی جدید سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ به بازار عرضه می‌شود. سامسونگ هم وعده داده که دو به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل را برای این گوشی منتشر خواهد کرد.




در بخش سخت‌افزاری، گلکسی F05 به تراشه قدیمی هلیو G85 مجهز شده که ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (قابل ارتقا از طریق microSD) نیز آن را همراهی می‌کند. همچنین، این گوشی دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پورت USB-C نسخه ۲.۰ است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری گلکسی F05 از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند، هرچند که شارژر در بسته‌بندی گوشی وجود ندارد و کاربران باید آن را به طور جداگانه خریداری کنند.

 
 
 
گلکسی F05 از ۲۰ سپتامبر (۳ روز دیگر) در دسترس خواهد بود. قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی این گوشی ۱۰ هزار روپیه، معادل ۱۲۰ دلار است. حال باید دید آیا قیمت جهانی این گوشی هم کمتر از ۱۵۰ دلار خواهد بود یا سامسونگ برنامه‌ی دیگری برای بازارهای خارج از هند دارد. هرچند کاربران هندی می‌توانند این گوشی را با تخفیف، با قیمت ۸۰۰۰ روپیه خریداری کنند و این یعنی به احتمال زیاد، گلکسی جدید با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار عرضه می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره