نماد آخرین خبر

مالزی قوانین ملی هوش مصنوعی را تعیین می کند

منبع
مهر
بروزرسانی
مالزی قوانین ملی هوش مصنوعی را تعیین می کند

مهر/ انوار ابراهیم نخست وزیر مالزی اعلام کرد این کشور تصمیم دارد سیاست ملی ابر ایجاد و مقرراتی برای تشویق به استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی را ارائه کند.  

به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی بیان می شود که شرکت های جهانی فناوری طی سال گذشته سرمایه گذاری کلانی در مالزی انجام دادند زیرا خواستار احداث زیربنای حیاتی برای تامین تقاضای روز افزون سرویس ها و خدمات ابر رایانشی و هوش مصنوعی بودند.

به گفته انوار سیاست ملی ابررایانشی مالزی روی ۴ حوزه اصلی متمرکز خواهد بود که شامل نوآوری و کارآمدی خدمات عمومی، رقابت و رشد اقتصادی، افزایش اعتماد کاربران و امنیت داده ها و قدرتمندسازی شهروندان از طریق فراگیری دیجیتال می شود.

دولت این کشور طی ۱۲ ماه آینده یک دفتر ملی هوش مصنوعی برای هماهنگ سازی ابتکارات از جمله تکمیل یک برنامه فناوری ۵ ساله و همچنین یک چهارچوب رگولاتوری برای ارتقای به کارگیری اخلاقی و ماندگار هوش مصنوعی تاسیس می کند.

نخست وزیر مالزی در مراسمی مربوط به مرکز داده ۲ میلیارد دلاری جدید گوگل در این کشور گفت: هدف ما آن است که مالزی به یک مرکز هوش مصنوعی مولد و سرمایه گذاری شرکای فناوری تبدیل شود که برای احداث یک زیربنای قدرتمند و ایمن حیاتی است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره