نماد آخرین خبر

حداکثر زمان ویدئوهای Shorts یوتیوب به ۳ دقیقه افزایش پیدا می‌کند

منبع
ترنجي
بروزرسانی
حداکثر زمان ویدئوهای Shorts یوتیوب به ۳ دقیقه افزایش پیدا می‌کند

ترنجی/ بیش از ۴ سال از رونمایی سرویس ویدئوهای کوتاه یوتوب با عنوان Shorts می‌گذرد. در حقیقت یوتیوب شرتس / Youtube Shorts به عنوان کپی گوگلی TikTok ارایه شده بود. از ابتدا مدت زمان این ویدئوها ۱ دقیقه بود اما حالا و به مانند تصمیم اینستاگرام و تیک تاک، مدت ویدئوهای این بخش هم افزایش پیدا می‌کند. به صورت رسمی اعلام شد که حداکثر زمان ویدئوهای Shorts یوتوب به ۳ دقیقه خواهد رسید.

حداکثر زمان ویدئوهای Shorts یوتوب
از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ شما می‌توانید ویدئوهایی با حداکثر مدت زمان ۳ دقیقه را در بخش Shorts یوتوب آپلود کنید. این ویژگی مورد درخواست خیلی از کاربران بود و حالا گوگل به آن جامعه عمل پوشانده است.

بدیهی است که این تغییر بر روی ویدیوهای آپلود شده تا قبل از ۲۴ مهر ۱۴۰۳ تأثیری نخواهد گذاشت. همچنین فقط برای ویدیوهایی که از نظر نسبت تصویر مربع یا کشیده‌تر (عمودی) هستند اعمال می شود. یوتیوب می‌گوید در ماه‌های آینده برای بهبود پیشنهاد ویدئوهای Shorts نیز سخت کار خواهد کرد.


همچنین به مانند تیک‌تاک و اینستاگرام، بخش Shorts یوتوب قالب‌هایی (templates) خواهد داشت که می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه Remix در Short و سپس انتخاب Use this template آن ها را امتحان کنید.

یک صفحه جدید Shorts Trends در نرم افزار موبایلی یوتوب قرار خواهد داشت و به زودی پیش نمایشی از آنچه مردم در نظرات می گویند را درست در فید Shorts مشاهده خواهید کرد. مشابه این ویژگی در تیک تاک و اینستاگرام وجود دارد!

اگر از ویدئوهای شرت یوتوب خوش‌تان نمی‌آید، خوشحال خواهید شد که بدانید یوتیوب گزینه‌ای را برای نمایش کمتر این دست ویدئوها ارائه خواهد کرد.

شما می‌توانید با ضربه زدن روی سه نقطه سمت راست بالای هر Shorts در فید خود، گزینه نمایش کمتر ویدئوهای مشابه آن را انتخاب کنید. متأسفانه، این گزینه فقط به طور موقت ویدئوهای کوتاه کمتری را به شما نشان می‌دهد، اما طبیعتا بهتر از هیچی است.

نظر شما چیست؟ از یوتوب استفاده می‌کنید؟ نظر شما درباره ویدئوهای شرت آن چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره