نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

وزیر ارتباطات عامل کندی و اختلال اینترنت کشور را مشخص کرد؛ تولید محتوای زیاد در دنیا!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
وزیر ارتباطات عامل کندی و اختلال اینترنت کشور را مشخص کرد؛ تولید محتوای زیاد در دنیا!

شهر سخت افزار/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود تولید حجم بالایی از محتوا به دلیل شرایط فعلی جهان را عامل اصلی کندی اینترنت در ایران توصیف کرده است. به گفته وی، این حجم از اطلاعات باعث کندی و شکل‌گیری اختلال در اینترنت تمام جهان شده است.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز با حضور در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ به مجلس به صحبت در رابطه با وضعیت اینترنت و کندی آن طی روزهای گذشته پرداخته است.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود مدعی شد که شرایط فعلی یعنی کندی و قطعی مداوم اینترنت به دلیل افزایش چشمگیر حجم محتوای تولید شده در فضای مجازی است که منجر به بروز اختلالات شبکه اینترنت در سراسر دنیا شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت که وزارت ارتباطات با تشکیل یک کارگروه جدید فرایند بررسی و پایش کیفیت شبکه را آغاز کرده و در تلاش است تا نقاط گلوگاهی زیرساخت‌های شبکه را شناسایی کند. هاشمی مدعی شد که در این مسیر دستاوردهای قابل قبولی کسب شده و به زودی گزارش آن را عموم مردم ارائه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین مدعی شد:

از نگاه ما نیز کیفیت شبکه مطلوب نیست و قطعاً به دنبال ارتقای آن هستیم. گزارش‌هایی در حوزه‌های مختلف متناسب با شرایط و کیفیت ارتباطات فراهم کرده‌ایم و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز مأموریت‌هایی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص دارند که قرار است در نهایت طراحی‌های لازم انجام شده و طی جلسه‌ای به جمع‌بندی برسیم.


وضعیت فیلترینگ چه خواهد شد؟
در پاسخ به این سؤال که منظور از حل مشکل فیلترینگ، رفع فیلتر خواهد بود یا برخورد با فروش فیلترشکن، ستار هاشمی پاسخ داد:

طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فضای مجازی باید قانونمند باشد، ابعاد مختلفی در این حوزه در نظر گرفته می‌شود. امروز فیلترشکن‌هایی که از مبادی غیرمجاز در کشور استفاده می‌شوند، باعث ایجاد آلودگی در زیرساخت‌های شبکه کشور شده که به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است و اصولاً بخشی از مشکلات ما در کیفیت شبکه نیز به واسطه فیلترشکن‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات با اشاره به این موضوع که فضای مجازی را نباید صرفاً به زیرساخت‌های فنی تعمیم داد، چرا که عملاً مردم در فضای مجازی زیست می‌کنند، توضیح داد که فضای مجازی دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره است و اهمیت بسیاری بالایی دارد. از این رو، مرکز ملی فضای مجازی به آن ورود کرده است.

نظر شما در رابطه با وزیر ارتباطات جدید چیست؟ آیا این کارگروه می‌توانند مشکلات فعلی اینترنت کشور را برطرف کند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم