نماد آخرین خبر

میلیاردهای دنیای فناوری سرمایه‌گذاری‌های خود در خرید زمین را افزایش می‌دهند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
میلیاردهای دنیای فناوری سرمایه‌گذاری‌های خود در خرید زمین را افزایش می‌دهند

دیجیاتو/ نام «جف بزوس» و «بیل گیتس» در فهرست 100 زمین‌دار برتر سال 2024 مجله Land Report دیده می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، میلیاردهای صنعت فناوری در حال افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خود برای خرید زمین هستند و «جف بزوس»، بنیانگذار و مدیرعامل سابق آمازون، در بین تمام چهره‌های برجسته صنعت فناوری پیشتازی می‌کند.

بزوس با 420 هزار هکتار زمین، در فهرست 100 زمین‌دار برتر سال 2024 مجله Land Report رتبه 25 را کسب کرده است. «بیل گیتس»، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت با 275 هزار هکتار زمین در 17 ایالت نیز در رتبه 41 این فهرست قرار دارد.

دلیل بیل گیتس برای خرید زمین
هم‌بنیانگذار مایکروسافت همچنین بزرگ‌ترین مالک زمین‌های کشاورزی خصوصی ایالات متحده محسوب می‌شود و در شبکه اجتماعی ردیت زمانی از گیتس سوال شده بود که چرا «این همه زمین کشاورزی می‌خرد.»

بیل گیتس در پاسخ به این پرسش گفته بود که او مالک «کمتر از 1/4000 از زمین‌های کشاورزی ایالات متحده» است و برای افزایش بازدهی آن‌ها و ایجاد مشاغل بیشتر چنین سرمایه‌گذاری می‌کند.

برای درک بیشتر میزان سرمایه‌گذاری میلیاردهای صنعت فناوری روی خرید زمین، «خانواده امرسون» که یک شرکت محصولات چوبی را در اختیار دارند، با 2.4 میلیون هکتار در رتبه اول فهرست قرار دارند. این خانواده بیشتر با فعالیت در بخش‌های انرژی و کشاورزی شناخته می‌شوند و وسعت زمین‌هایی که دارند 1.8 برابر استانبول است!

«جان مالون»، تاجر آمریکایی و رئیس هیئت‌مدیره «لیبرتی مدیا» با 2.2 میلیون هکتار در جایگاه دوم و «تد ترنر»، کارآفرین و موسس شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با 2 میلیون هکتار در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره