نماد آخرین خبر

یک خبرنگار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ۲۸۴۳ درخواست شغلی ثبت کرد!

منبع
زوميت
بروزرسانی
یک خبرنگار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی ۲۸۴۳ درخواست شغلی ثبت کرد!

زومیت/ این روزها از هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود در جدیدترین مورد، یک خبرنگار از فناوری مذکور برای ثبت هزاران درخواست شغلی بهره گرفته است.

هوش مصنوعی درحال دگرگون‌کردن بسیاری از صنایع ازجمله فرآیند استخدام است. فناوری مذکور به آسان‌ترشدن بسیاری از کارها کمک می‌کند و برخی افراد از آن برای انجام کارهای تکراری در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره می‌برند.

جیسون کوبلر، از وب‌سایت 404 Media، تجربه‌ای جالب از به‌کارگیری هوش مصنوعی به‌اشتراک گذاشته است. او با استفاده از ابزار رایگانی به نام AI Hawk موفق شد فقط در مدت یک ساعت ۲۸۴۳ درخواست شغلی برای ۱۷ نوع شغل مختلف ثبت کند.

ابزار AI Hawk با استفاده از اطلاعات بیوگرافی کوبلر، به‌طور خودکار برای او رزومه طراحی کرد و نامه‌های پوششی سفارشی را نوشت و به نمایندگی از او، تمام کادرهای ضروری و حتی غیرضروری را قبل از ارسال مدارک علامت زد.

کوبلر می‌گوید AI Hawk فقط یکی از ابزارهای متعدد درخواست شغل مبتنی‌بر هوش مصنوعی است و این ابزارها درحال ایجاد چرخه‌ی عجیبی هستند؛ جایی‌که انسان‌ها به طور کلی از فرآیند درخواست و استخدام شغل حذف شده‌اند. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای بررسی و حتی مصاحبه با متقاضیان استفاده می‌کنند. طبق نظرسنجی انجام‌شده در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲ درصد از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که از ابزارهای غربالگری مبتنی‌بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

همان‌طور که کوبلر اشاره می‌کند، تأثیر روند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند استخدامی شرکت‌ها بر متقاضیانی که به روش سنتی برای مشاغل درخواست ثبت می‌کنند هنوز مشخص نیست. البته همه می‌دانیم هوش مصنوعی درحال تغییر چشمگیر بسیاری از فرآیندها ازجمله استخدام است و این تغییر هم کارفرمایان و هم کارجویان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره