نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خداحافظی هواوی با اندروید؛ سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هفته آینده از راه می‌رسد

منبع
زوميت
بروزرسانی
خداحافظی هواوی با اندروید؛ سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT هفته آینده از راه می‌رسد

زومیت/ هواوی چند روز دیگر به‌طور رسمی سیستم‌عامل اختصاصی خود را در مقابل اندروید و iOS رونمایی می‌کند.

هواوی به‌زودی پشتیبانی از اندروید را به‌نفع سیستم‌عامل خودش کنار می‌گذارد. HarmonyOS NEXT، سیستم‌عامل جدید هواوی، هفته‌ی آینده معرفی خواهد شد.

غول فناوری چین از سال‌ها پیش سودای عبور از اندروید و قطع وابستگی به اکوسیستم نرم‌افزاری گوگل را در سر داشت. نسخه‌ی اولیه‌ی HarmonyOS در ابتدا به‌‌صورت پوسته‌ی تغییرشکل‌یافته‌ای از اندروید در گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی قرار گرفت. این تغییر در نهایت به توسعه‌ی سیستم‌عاملی اختصاصی با پشتیبانی از تعداد زیادی اپلیکیشن بومی منجر شد.

هواوی قبل‌از اعمال تحریم‌های آمریکا، با سرعت چشمگیری درحال پیشروی در بازارهای جهانی بود، اما عدم دسترسی به خدمات گوگل، تأثیر بسیار زیادی روی ادامه‌ی فعالیت این شرکت گذاشت. بدین‌ترتیب برند چینی دست‌به‌کار شد و در سال ۲۰۱۹ از هارمونی‌اواس رونمایی کرد.

از آن زمان، هواوی در تلاش است تا به هدف خود برای خودکفایی کامل دست یابد. به‌تازگی، این شرکت اعلام کرد که HarmonyOS NEXT پشتیبانی از ۱۰ هزار اپلیکیشن را فراهم می‌کند که تقریباً همه‌ی نیازهای کاربران را پوشش می‌دهد.

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که هواوی بالاخره آماده است تا HarmonyOS NEXT را معرفی کند و آن را به گوشی‌های موجود در بازار بیاورد. این اقدام به‌عنوان تلاشی برای کنار گذاشتن کامل اندروید صورت می‌گیرد. سیستم‌عامل جدید از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی نخواهد کرد، به‌همین‌دلیل تلاش‌های شرکت برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر این سیستم‌عامل ادامه دارد.

گفته می‌شود که HarmonyOS در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، حدود ۱۷ درصد از بازار گوشی‌ در چین را به‌خود اختصاص داد. این مقدار، سهم قابل‌توجه دستگاه‌های بالقوه‌ای را نشان می‌دهد که از سلطه‌ی اندروید یا iOS جدا می‌شوند.

سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT قرار است در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) ابتدا به چند گوشی هواوی از جمله سری میت ۶۰ و میت X5 و تبلت هواوی مدل میت‌پد پرو وارد شود. علاوه‌بر این، گفته می‌شود سیستم‌عامل HarmonyOS Next PC که ظاهری شبیه macOS دارد برای لپ‌تاپ‌ها توسعه داده شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره