نماد آخرین خبر

ایکس باکس کلود احتمالاً به‌زودی استریم آنلاین بازی‌های شخصی شما را ممکن می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ایکس باکس کلود احتمالاً به‌زودی استریم آنلاین بازی‌های شخصی شما را ممکن می‌کند

دیجیاتو/ کاربران احتمالاً از ماه نوامبر می‌توانند با ایکس باکس کلود گیمینگ حتی بازی‌های شخصی خود را به‌صورت استریم ابری، اجرا کنند.

مایکروسافت برای پشتیبانی از استریم بازی‌های ایکس باکس شخصی شما در ماه آینده برنامه‌ریزی می‌کند. ظاهراً این شرکت می‌خواهد قابلیت استریم آنلاین بازی‌هایی را آزمایشی فراهم کند. این بازی‌ها در کتابخانه شما حضور دارند و ممکن است بخشی از عناوین موجود در اشتراک Xbox Game Pass نباشند.

به گزارش منابع آگاه TheVerge، این غول نرم‌افزاری در بخشی از پروژه‌ای طولانی‌مدت که در مایکروسافت به نام Project Lapland شناخته می‌شود، سرورهای ایکس باکس کلود گیمینگ خود را آماده می‌کند تا بتواند از استریم آنلاین بازی‌های بیشتری پشتیبانی کند. ظاهراً مایکروسافت قبل از اینکه قابلیت ذکرشده را به کاربران ارائه دهد، ماه نوامبر قابلیت‌های جدید استریم Xbox Cloud Gaming را (مهر-آبان 1403) با کاربران Xbox Insiders تست می‌کند.

توسعه Xbox Cloud Gaming همان ماهی ارائه می‌شود که مایکروسافت قصد دارد امکان خرید مستقیم بازی در اپلیکیشن اندرویدی ایکس باکس را در ایالات متحده فعال کند.

«سارا باند»، رئیس ایکس باکس، دیروز فاش کرد «از نوامبر، بازیکنان می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس را مستقیم از اپلیکیشن ایکس‌باکس در اندروید، خریداری کنند». هنگامی که کار مایکروسافت برای فعال‌کردن کتابخانه کامل بازی‌ها در Xbox Cloud Gaming تکمیل شد، می‌توانید بازی ایکس باکس را در گوشی اندرویدی بخرید و بلافاصله آن را در کنسول خود استریم کنید.

قابلیت استریم بازی‌های شخصی در ایکس باکس قرار بود سال 2020 عرضه شود
پروژه استریم xCloud قرار بود سال 2020 با قابلیت استریم از کتابخانه بازی‌های کاربر عرضه شود. سپس مایکروسافت اعلام کرد از کتابخانه بازی‌های کاربران در Xbox Cloud Gaming در سال 2022 پشتیبانی می‌کند اما این ویژگی در آن سال راه‌اندازی نشد.

مایکروسافت همچنین روی اپلیکیشن موبایلی فروشگاه بازی‌های ایکس باکس مبتنی‌بر مرورگر کار می‌کند که ابتدا قصد داشت آن را در ماه‌های گذشته راه‌اندازی کند. این فروشگاه ابتدا شامل معاملات و آیتم‌های درون بازی می‌شود اما درنهایت رشد می‌کند تا امکان خرید بازی‌ها را نیز پوشش دهد. مایکروسافت آگوست اعلام کرد تست این اپلیکیشن مبتنی‌بر وب آغاز شده و کار به‌خوبی پیش می‌رود؛ بنابراین در آینده چیزهای بیشتری درباره این‌ موضوع منتشر خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر