نماد آخرین خبر

هیت سینک کولر مستر Kaze برای SSD های M.2 2280 معرفی شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
هیت سینک کولر مستر Kaze برای SSD های M.2 2280 معرفی شد

سخت افزار/ شرکت کولر مستر هیت سینک غیرفعالی به نام “Kaze” را برای خنک‌سازی SSD های M.2 2280 معرفی کرده است. این محصول از طراحی دوگانه اتاقک بخار و آرایه‌ای طولانی از هیت سینک بهره می‌برد و در عین حال ارتفاع کمی دارد. این هیت سینک مخصوص SSD های دو طرفه طراحی شده که در مادربردها معمولا دیده نمی‌شود. هیت سینک کولر مستر Kaze عملکرد خوبی نسبت به دیگر هیت سینک‌های موجود در بازار ارائه می‌دهد که در ادامه با قابلیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

کولر مستر اعلام کرده که Kaze با اتاقک بخار فوق‌العاده نازک طراحی شده و همچنان فرم کم‌ارتفاع خود را حفظ می‌کند تا با محل نصب SSD هماهنگ باشد. همچنین طراحی این هیت سینک شیارهای طولانی دارد که پوشش کاملی روی فرم فاکتور M.2 2280 ارائه می‌دهد.

نکته جالب اینجاست که کولر مستر بیان کرده این محصول برای فضاهای تنگی مانند پلی‌استیشن 5 طراحی شده است. شیارهای افقی و شکل‌های پیکانی روی سطح هیت سینک به جریان هوا در دستگاه کمک می‌کنند و امکان خنک‌سازی بهتری را فراهم می‌آورند.


 
کارایی بالا در فضای کوچک
اگرچه Kaze احتمالاً برای نوت‌بوک‌ها مناسب نیست، اما برای SSD های دو طرفه، که عملکرد بهتری با خنک‌سازی مناسب دارند، گزینه خوبی است. برخی سازندگان SSD نیز محصولات خود را با هیت سینک عرضه می‌کنند، زیرا خنک‌سازی درست می‌تواند به بهبود کارایی این درایوها کمک کند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها هیت سینک‌های M.2 همراه با فن تولید می‌کنند، هیت سینک‌های غیرفعال مانند Kaze که طراحی کم‌ارتفاع دارند و برای درایوهای دو طرفه مناسب‌اند، کمتر یافت می‌شوند. این نوع هیت سینک‌ها وابسته به جریان هوای محیط اطراف خود هستند.

این هیت سینک یک پوشش قابل جدا شدن دارد که کولر مستر توضیحی درباره نقش آن نداده است. ممکن است تصور شود که این پوشش برای هدایت جریان هوا طراحی شده، اما برش‌هایی روی آن وجود دارد. همچنین کولر مستر اطلاعاتی درباره عملکرد حرارتی این محصول ارائه نکرده که می‌توانست مفید باشد. با این حال، عملکرد آن به‌ویژه در پلی‌استیشن 5 می‌تواند جالب توجه باشد.

قیمت Kaze در وب‌سایت انگلستان 21.99 یورو (تقریبا 24 دلار) اعلام شده است. مقایسه عملکرد این هیت سینک با محصولاتی مانند ID-Cooling M05 و M15 که در تست‌هایمان بررسی کرده‌ایم، جالب خواهد بود.

برای توجیه قیمت Kaze، این هیت سینک باید هم در کامپیوتر و هم پلی‌استیشن 5 عملکرد خوبی ارائه دهد، زیرا هیت سینک‌های ID-Cooling با قیمت‌های 5 و 10 دلار در دسترس هستند. بنابراین، تنها نام برند برای توجیه قیمت بالاتر کافی نخواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره