نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ از کاربران جاسوسی می کنند

منبع
مهر
بروزرسانی
تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ از کاربران جاسوسی می کنند

مهر/ تحقیق اخیر نشان می دهد تلویزیون های هوشمند از جمله دستگاه های ال جی و سامسونگ به طور گسترده از فناوری «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) برای دریابی عادت های تماشای کاربران استفاده می کنند.

به گزارش سایبر سکیوریتی، محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس III مادرید و دانشگاه کالیفرنیا تحلیل وسیعی از ردیابی ACR در تلویزیون‌های هوشمند انجام دادند. این تحقیق نشان داد دستگاه‌های مذکور داده‌هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می‌کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم‌های پخش محتوا یا دستگاه‌های خارجی متصل شده به تلویزیون از طریق پورت HDMI است را رصد می‌کنند.

فناوری ACR به طور دوره‌ای محتوایی که در نمایشگر تلویزیون هوشمند نشان داده می‌شود را ردیابی و با مخزن داده‌ها مقایسه می‌کند تا مشخص شود چه محتوایی نمایش داده شده است.

در مرحله بعد این اطلاعات برای ساختن قسمت‌های مربوط به تماشاچیان که برای تبلیغات هدفمند نیز به کار می‌رود، استفاده می‌شوند. محققان اشاره کرده اند ACR در اصل برای رصد عادت‌های تماشای کاربران جهت مقاصد تبلیغاتی و ایجاد پروفایل به کار می‌رود.

همچنین این تحقیقات نشان داد تمام تولید کنندگان بزرگ تلویزیون‌های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می‌گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی‌شود، نیز فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی‌شود.

همین امر نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی ایجاد کرده زیرا ممکن است کاربران ندانند عادت‌های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره